جی پلاس، کنسول ps5  یک کنسول جذاب و خارق العاده است که توانسته نظر بسیاری از گیمرها و منتقدان را به خود جلب کند. شرکت سونی در این کنسول رویایی، قابلیت ها و امکانات جدیدی قرار داده که موجب می شود، گیمرها تجربه بازی بهتری با این دستگاه داشته باشند. به همین خاطر بسیاری از دارندگان کنسول های بازی تصمیم به خرید ps5 می گیرند تا بتوانند با استفاده از قابلیت های جدید آن هیجان و لذت بیشتری را تجربه نمایند. در ادامه با برخی از این امکانات آشنا خواهید شد.

مدت زمان انجام بازی

افرادی که دارای حساب کاربری استیم هستند، می توانند مدت زمان انجام بازی خود را به صورت دقیق مشاهده کنند. این قابلیت اکنون در منوی ps5 نیز در دسترس است و به بازیکنان کمک می کند تا زمان بازی خود را مدیریت نمایند. از اطلاعاتی که این ویژگی در اختیار بازیکنان قرار می دهد، می توان آمارهای جالب توجهی استخراج کرد. به عنوان مثال بازیکنان می فهمند که در طی یک روز، هفته یا ماه چند ساعت بازی کرده اند و بدین ترتیب می توانند تسلط بیشتری بر زمان بازی خود داشته باشند.

1

هشدار اسپویل بازی

در ps5 قابلیت جدیدی قرار داده شده که مانع از اسپویل داستان یک بازی می شود و آن را به صورت Spoiler Warning روی تصویر بازی نشان می دهد. بنابراین دیگر گیمرها نباید از فاش شدن داستان بازی که مدت ها منتظرش بودند نگران باشند. زیرا شرکت سونی با پیام هشدار دهنده ای که روی تصاویر بازی قرار داده این مشکل را برطرف نموده است. البته در سرویس استیم بازیکنان می توانستند به صورت دستی این اخطار را روی تصویر بازی قرار دهند، اما در ps5 این کار به وسیله تولیدکنندگان بازی انجام می گردد.

Game Presets

تنظیمات پیش فرض بازی این امکان را برای بازیکنان فراهم می سازد تا بتوانند میزان دشواری همه بازی ها را روی درجه مشخصی قرار دهند یا اینکه زیرنویس انگلیسی را به آن ها اضافه کنند. این قابلیت به گیمرها کمک می کند تا برخی تنظیمات را بر روی تمام بازی ها به صورت یکجا اعمال نمایند و دیگر نیاز نباشد تا این کار را به صورت جداگانه برای تک تک بازی ها انجام دهند. برای استفاده از این ویژگی کافی است به منوی تنظیمات بروید و وارد گزینه Game Presets شوید. این قابلیت می تواند برای افرادی که کنسول بازی را برای فرزند خردسال خود خریده اند بسیار کاربردی باشد. آن ها از این بخش، درجه سختی کلیه بازی ها را کم می کنند تا فرزندشان به راحتی بتواند بازی کند.

ثبت لحظه گرفتن تروفی ها

این قابلیت برای گیمرهایی که دوست دارند مراحل مختلف بازی ها را با ۱۰۰ درصد امتیاز به پایان برسانند، می تواند جالب توجه باشد. به وسیله این ویژگی این امکان فراهم می شود که بازیکنان لحظه بدست آوردن تروفی های خود را ثبت کنند و با آن ها به دوستان خود فخر بفروشند. همچنین آن ها می توانند صدای خود را در لحظه دریافت تروفی ها ضبط نمایند.

2

نصب برگزیده ها

در گذشته افرادی که اقدام به خرید ps4 یا نسخه های قبلی پلی استیشن می کردند، مجبور بودند کل یک بازی را بر روی دستگاه خود دانلود و نصب نمایند. این اقدام علاوه بر اینکه موجب صرف زمان زیادی میشد، فضای زیادی را از هارد دیسک کنسول اشغال می کرد. اما برای نصب بازی ps5 این امکان وجود دارد که بازیکن فقط بخش هایی از بازی که نیاز دارد دانلود نماید. بدین ترتیب قابلیت Selective Install توانست مشکل کمبود فضای حافظه پلی استیشن را برطرف کند. وقتی بخش های انتخابی از یک بازی دانلود و نصب شود، فضای کمتری از دیسک را اشغال خواهد کرد. همچنین گیمرهایی که تصمیم دارند، بازی را به صورت آنلاین انجام دهند، نیازی به نصب بخش داستانی آن ندارند.

فهرست علاقه مندی ها

یکی از ویژگی هایی که جای خالی آن در ps4 احساس میشد و در بیشتر فروشگاه های بازی وجود داشت، فهرست علاقه مندی ها بود. گاهی اوقات شرایط بازیکنان برای خرید یک بازی مساعد نیست و دوست دارند نام بازی را در جایی ذخیره کنند تا در موقعیت مناسب آن را خریداری نمایند. خوشبختانه شرکت سونی در کنسول جدید خود، فهرست علاقه مندی ها را اضافه کرده است. این قابلیت به گونه ای طراحی شده که اگر قیمت هر کدام از بازی های این لیست دچار تغییر شود یا به آن تخفیف بخورد، بازیکن مطلع می گردد.

3

دوال سنس

یکی از برگ های برنده ps5 دسته دوال سنس آن است. این دسته به اندازه ای پیشرفته و جذاب است که می توان آن را بهترین کنترلر تاریخ نامید. دوال شاک ps4 دچار تغییرات گسترده ای شده و فناوری های روز دنیا در آن مورد استفاده قرار گرفته تا کنترلر مدرنی همچون دوال سنس متولد شود. با دوال سنس بازیکنان می توانند تجربه هیجان انگیزتری از بازی ها داشته باشند. هپتیک یکی از ویژگی های پیشرفته دوال سنس است که موجب می گردد احساس متفاوتی از طریق دکمه ها به بازیکن منتقل شود. این قابلیت باعث می شود تا بازیکن خود را در فضای بازی تصور کند. همچنین می توان دوال سنس را به گوشی های اندرویدی از طریق بلوتوث متصل نمود و برای انجام بازی های مختلف از آن استفاده کرد.

شخصی سازی صدا

شرکت سونی علاوه بر این که به کیفیت تصاویر در ps5 توجه زیادی کرده، از فناوری های پیشرفته ای برای بالا بردن کیفیت صدای این کنسول نیز بهره برده است. استفاده از تکنولوژی Real time 3D موجب شده تا بازیکنان در هنگام بازی در جای خود میخکوب شوند و یک تجربه جدید و جذاب داشته باشند. مشابه این فناوری تا کنون در هیچ یک از کنسول های بازی دیده نشده است. همچنین بازیکنان می توانند صدای بخش های مختلف را شخصی سازی کنند، پروفایل صدای سه بعدی مورد علاقه خود را بسازند و صدا را طبق محل قرارگیری بلندگوها تنظیم نمایند.

علاوه بر مواردی که گفته شد، ps5 امکانات و ویژگی های جذاب و باورنکردنی دیگری نیز دارد که موجب شده به یکی از بهترین کنسول های بازی حال حاضر دنیا تبدیل شود و طرفداران زیادی پیدا کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.