ویروس کرنا منجر شد تا در ماه می سال 2020 کمترین قیمت قیر بشکه در طول ده سال گذشته به ثبت برسد.

وضعیت بحرانی و خارج از کنترل کرونا در جهان در سال 2020 و کاهش تقاضای نفت و مواد نفتی منجر شد تا برای اولین بار نفت WTI قیمت منفی را تجربه کند.

کمترین قیمت قیر بشکه در سال 2020 در ماه مه با 40 درصد کاهش به عدد 165 دلار در هر تن در آسیا رسید و ایران قیمت 110 دلار در هر تن قیر فله را با کاهشی 50% تجربه کرد.

ماه آگوست 2020 ، ناآرامی های متعدد کشورها نسبت به بازخورد رئیس جمهور وقت امریکا، دونالد ترامپ، در خصوص سیاسی بودن بیماری کرونا را به همراه داشت. از طرفی تلاش شرکت های واکسن سازی برای ساخت واکسن و رسیدن به مرحله آزمایشات انسانی تنها نقطه امید صنایع مختلف از جمله نفت بود که باز هم نتوانست مانع از پایین ماندن سطح تقاضای بازار شود. اما در ماه نوامبر 2020، اعلام رسمی شرکت های تحقیقاتی مانند فایزر و بایو ان تک مبنی بر عملکرد بالای 70 درصدی آزمایشات واکسن تولیدی بر روی انسان، گزارش های مالی کشورهای مختلف را بهبود بخشید.

کاهش قرنطینه ها و بازگشت هند و چین به بازار باعث بازگشت سطح تقاضا به قبل از شیوع همه گیری کرونا در جهان شد و با خود موج جدیدی از آغاز پروژه های ساخت و ساز و جاده سازی را به همراه آورد. روند نزولی قیمت قیر شکسته شد و افزایش یافت. بنا بر گزارشات هفتگی منتشر شده به گزارش اینفینیتی گلکسی (Infinity Galaxy) ، تحلیلگران و متخصصین بازار در سال 2021 افزایش قیمت را پیش بینی  می کنند.

 

حجم ویدیو: 18.01M | مدت زمان ویدیو: 00:04:09
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.