جی پلاس، آیا شما نیز با استفاده از گل و گلدان در دکوراسیون خانه حس سرزندگی و شادابی را در خانه ی خود احساس می کنید؟ بودن در کنار این موجودات زیبا و دیدن رشد و نمو آنها به ما نشان میدهد زندگی در جریان است.

با نگاهی به سبک و مدل خانه ها از گذشته تا به امروز علاقه مندی انسان به گل و گیاه در فضای خانه را نشان میدهد. گل و گلدان بخشی از دکوراسیون خانه به حساب می آید. علاوه بر سرگرم بودن و اثرات آرام بخش و زیباتر کردن محل زندگی فواید دیگری مانند جذب مواد شیمیایی مضر موجود در هوا ( فرمالدئید) دارد.

تعدادی از گیاهان سبب تصفیه هوا می شوند. پس قطعا استفاده از گل و گلدان در دکوراسیون خانه علاوه بر اینکه جلوه ی بسیار زیبا و شادی به خانه می بخشد موجب سلامت فضا و اتمسفر خانه می شود. فایده دیگر وجود چند گلدان در خانه حس مسئولیت پذیری را در افراد خانواده ایجاد میکند. در علم روانشناسی توصیه شده برای این که کودکانمان مسئولیت پذیر باشند، چند گلدان گل را به آنها داده و نگهداری از آنها را بر عهده خودشان بسپارید.

انتخاب خود گیاه به تنهایی موثر نیست. این که گیاهان را در چه گلدانی می گذارید و شیوه چیدمان گلدان ها در چگونه نشان دادن فضا بسیار موثر است. شما می توانید بسته به نوع فضای خود در خانه و کاربری آن فضا، نحوه قرار دادن گل و گلدان در آن محیط را طراحی و مهندسی کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا چند روش خلاقانه را برای چیدمان و استفاده از گل و گلدان در دکوراسیون خانه را به شما آموزش دهیم.

1

روشهای خلاقانه برای استفاده از گل و گلدان در دکوراسیون خانه

  • قرار دادن گلدان در کف خانه: این روش ابتدایی ترین شیوه قرار دادن گلدان در خانه است. زمانی که شما در کف اتاق گلدان قرار می دهید حتما باید یک ظرف هم سایز کف گلدان در زیر آن قرار دهید تا در زمان آب دهی گل، آب از کف گلدان خارج نشود یا پایه زیر گلدان را خیس نکند. بیشتر گلدان ها، خود زیر گلدان دارند.
  • قرار دادن گلدان بر روی پایه و استند گلدان : استفاده از پایه موجب بهتر دیده شدن گلدان ها در کنار هم می شود و نظافت زیر گلدان ها آسان تر صورت بگیرد. انواع مدل های  فلزی و چوبی در سه ارتفاع برای گلدان موجود است که استفاده از آنها جذابیت خاصی به فضای خانه شما می دهد.
  • آویزان کردن به سقف خانه: آویزهای  قالب بافی در دهه های پیشین برای آویزان کردن گلدان به سقف بسیار مرسوم بودند. امروزه بیشتر از آویزهای پلاستیکی، فلزی و چوبی نیز استفاده می شود.
  • آویز گلدان به دیوار: می توانید از فلزی که مقداری زاویه دار است و به دیوار محکم شده است بدون این که گلدان خود را به دیوار تماس دهید به آن آویزان کنید، همانند لامپ هایی که به دیوار متصل می شوند. حتما از محکم بودن آویز مطمئن شوید و اطمینان حاصل نمایید که آویز وزن گلدان را تحمل می کند.
  • وصل کردن گلدان بر روی دیوار: با کمی خلاقیت با روش های بسیار هنری و زیبا می توانید گلدان های خود را به دیوار نصب کنید. استفاده از گل و گلدان در دکوراسیون خانه شما بر روی دیوار جلوه بسیار زیبایی به فضای منزلتان می دهد.
  • گلدان به عنوان تابلو: نصب یک گلدان دیواری به مثابه یک تابلو به دیوار، یکی دیگر از روش های خلاقانه استفاده از گلدان است و این روش استفاده از گل و گلدان در دکوراسیون خانه در عین زیبایی که دارد نگهداری از آن کاری دشوار است.
  • 2
  • استفاده از استند گلدان: قرار دادن یک استند در گوشه ای از فضای خانه برای گذاشتن گلدان های متنوع بر روی آن یک ایده بسیار زیبا و شیک است. این ایده استند گلدان به شما کمک می کند که کلکسیونی از گل و گلدان های متنوع را در یک مکان قرار دهید و به این شیوه نگهداری از آنها برای شما آسانتر خواهد بود. استند پلکانی یکی از پرکاربرد ترین مدل استند است.
  • تراریوم: یک شیوه دیگر نگهداری گل و گیاه در آپارتمان ها استفاده از تراریوم یا گلدان شیشه ای است. تنگ ها و استوانه های شیشه ای در ابعاد و مدل های مختلفی برای نگهداری گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از گلدان شیشه ای به دلیل نشان دادن فضای ماورای شیشه، زیبایی بی نظیری به فضای خانه شما می بخشد. این سیستم تراریوم یکی از مناسب ترین روش های نگهداری گیاهان در داخل آپارتمان به شمار می آید.

شما می توانید از گلدان چوبی که به صورت باکس طراحی شده اند برای گل های کوچک مینیاتوری استفاده کنید. کاکتوس ها نیز به دلیل سرعت رشد کندشان برای این سبک گلدان های چوبی بسیار مناسب هستند. این باکس ها قابلیت اتصال عمودی و افقی به دیوار را دارند همچنین می توانید آنها را بر روی میز قرار دهید.

3
روشهای استفاده از گل و گلدان در دکوراسیون خانه

چیدمان قرار دادن بزرگترین گلدان کنار کاناپه:

 یکی از اصلی ترین ایده ها و اصول برای استفاده از گل و گلدان در دکوراسیون خانه، قرار دادن بزرگترین گلدان در کنار کاناپه یا صندلی در پذیرایی است که طراحان داخلی این ترفند همیشگی را به کار می برند. این ترفند در هر سبک دکوراسیون قابل استفاده است و گلدان بزرگ به عنوان ادویه فوری برای پذیرایی به شمار می آید. همیشه سعی کنید گلدانی را که انتخاب کنید که با بقیه وسایل دکوراسیون پذیرایی همخوانی داشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.