امروزه استفاده از سقف شیبدار در بسیاری از ویلاها مرسوم شده است و در شمال کشور به دلیل آب و هوای بارانی بیشتر مشاهده می شود. حال می خواهیم به بررسی کامل سقف های شیروانی از نظر کیفیت زیبایی و ماندگاری بپردازیم تا بتوانیم بهترین انتخاب سقف شیروانی برای خانه یا ویلای خود دست پیدا کنیم.

بهترین سقف شیروانی ویلا سقف شینگل آسفالتی می باشد که به همراه لایه بخاربند و تختهosb  نصب می شود و از نظر عایق حرارتی و صوتی و رطوبتی و همچنین زیبایی بهترین گزینه برای سقف ویلا می باشد که در این مقاله به شما عزیزان خصوصیات این سقف و انتخاب درست سقف شیروانی را توضیح می دهیم .

 امروزه استفاده از سقف شیبدار در بسیاری از ویلاها مرسوم شده است و در شمال کشور به دلیل آب و هوای بارانی بیشتر مشاهده می شود. حال می خواهیم به بررسی کامل سقف های شیروانی از نظر کیفیت زیبایی و ماندگاری بپردازیم تا بتوانیم بهترین  انتخاب سقف شیروانی برای خانه یا ویلای خود دست پیدا کنیم.

 

7

 

 

نگاهی گذرا به محیط اطراف ثابت می‌کند صنعت ساختمان به کلی در حال تحول است، زمانی آن چه در کانون توجه قرار می‌گرفت تنها استقامت و استحکام سازه‌ ها بود اما این روزها همراه با مقاومت، ایجاد ظاهری شکیل و زیبا نیز در اهمیت زیادی دارد .

یکی از مهمترین اجزای ساختمان سقف است که باعث  هویت بخشی و زیبایی ویلای شما می شود.

 

777

 

 عواملی مانند میزان باد، باران، میزان رطوبت، موقیعت جغرافیایی، وزن گرما و سرما، و مشخصات فنی ساختمان و نوع کاربری ساختمان عواملی هستند که در انتخاب سقف شیروانی  می توانند تاثیرگذار باشند.

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، معماران زیبایی را نشانه می‌گیرند تا آن چه در نهایت خلق می‌شود دوست داشتنی و جذاب به نظر برسد. هدف فعالان عرصه معماری تنها آفرینش مکانی زیبا وجذاب نیست بلکه در نهایت خلق اثری است که در کمال زیبایی مرغوب و با کیفیت به نظر برسد.

 

پوشش سقف مورد استفاده می‌تواند داخلی بوده و یا این که خارجی باشد.

 از مهم‌ترین مزایای پوشش سقف می‌توان مرغوبیت آن را نام برد. آن چه سبب می‌شود بارها بر کیفیت پوشش سقف تأکید کنند اهمیت همین مسأله است.

 به عبارتی سقف ویلا بایستی در دراز مدت بی آن که کیفیتش را از دست دهد یا رنگش تغییر کند، مقاوم و زیبا باقی بماند.

 

77777

 

بهترین انتخاب سقف شیروانی برای ویلا چیست ؟

در مناطقی که باران و برف به میزان بیشتری میبارد، استفاده از انواع سقف های شیبدار رایج است .این سقف ها باعث می شود رطوبت به لایه های پائینی انتقال پیدا نکند و استحکام آن حفظ شود.

 

هزینه استفاده از این سقف ها هم بسیار مقرون به صرفه است و به راحتی نیز اجرا می شوند

سقف های شیبدار دارای انواع مختلفی هستند و در دسته هایی نظیر شینگل ، آندوویلا ، سقف از جنس تخته osb  ، سقف آندولین ، سقف آکروتایل ، دکرا، ورق گالوانیزه و …. طبقه بندی می شوند.

 

7700

 

اما در بین انواع آن ها سقف شیبدار شینگل کاربرد بیشتری دارد و در واقع بهترین انتخاب برای سقف شیروانی محسوب می شود. این سقف دارای طرح های متنوعی بوده و عایق بسیار خوبی در برابر باران، رطوبت و گرما می باشد.

 

707

 

استحکام و مقاومت این نوع سقف در برابر گرما و سرما بسیار قابل توجه مهندسین قرار گرفته است.

سقف شینگل نسبت به سایر سقف ها وزن بسیار کمتری داشته و بار اضافه به روی اسکلت ساختمان اضافه نمی کند..

 

تخته او اس بی

یکی از جدیدترین محصول اروپا و آمریکا تخته های OSB است که به صورت پانل هایی از جنس چوب و تراشه فشرده ایجاد شده و به عنوان عایق جهت استفاده در کف و دیوار ساختمان ها, همچنین سقف منازل جهت زیرسازی سقف های شیروانی استفاده می شود.

 

56

 

این تخته ها 11 میل بوده کاملا ضد آب هستند و به علت زیبایی آن ها می توان به عنوان نما و دیوار ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پانل های چوبی OSB از استحکام زیادی برخوردار می باشد.این تخته ها از جنس چوب هستند که برای استفاده بهینه در صنعت فراورده های چوبی طراحی شده اند.

 

66

 

تخته او اس بی تخته هایی با رشته های تراشه های چوب جهت دار شده هستند که برای استحکام بیشتر این تخته ها، هرلایه با لایه دیگر در جهت مخالف قرار دارد.

 

این تخته ها به عنوان عایق از چند رشته چوبی که نوعی چسب مخصوص ضد آب به هم چسبیده اند تشکیل شده است.

این رشته های چوبی پس از خنک شدن با چسب مخصوص رزین اسپری می شود.

 

5457

 

عایق سقف شینگل

عایق سقف شینگل یا اصطلاحاً همان زیرشینگلی ، برای آب بندی سقف شیبدار که پوشش نهایی آن از پوشش های سقفی شینگل می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

 این لایه قبل از نصب شدن لایۀ نهایی سقف یا همان شینگل کاربرد دارد. این عایق پارچه مانند که در لبه ها نصب شده دارای یک چسب  بسیار مقاوم است

 سپس رویِ آن با روش هایی تخته کوبی می شود و در نهایت شینگل نصب می شود. عایق سقف شینگل برای جلوگیری از رطوبت حاصل از بارندگی به لایه های میانی سقف کاربرد دارد.

 

چرا از عایق استفاده می کنیم؟

وجود یک لایه حفاظتی بین سقف اصلی و لایه زیرین آن، به افزایش عمر سقف کمک می کند.

 

زمانی که شما عایق زیرشینگلی را نصب می کنید، چنانچه برف یا باران وارد سقف شود از عایق یا لایه بخاربند نمی تواند عبور کند و به لایه زیرین سقف برسد، در نتیجه خرابی به بار نخواهد آمد.

 

عایق زیرشینگل بسیار سبک تر از قیر و ایزوگام است و از ایجاد قارچ و پوسیدگی در سقف جلوگیری می کند. لایه بخاربند به صورت رول های پارچه ای در بازار موجود است .

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد سقف شیروانی شینگل و تخته osb  ، لایه بخار بند و جهت دریافت قیمت با کارشناس فروش فرداد البرز تماس بگیرید.

با ما در تماس باشید.

0919555250

02632776103

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.