شرکت تجارت بین المللی حامیران با بیش از نیم قــرن تجربه در زمینه صنعت فولادهای آلیاژی از بزرگترین و معتبرترین مراکز توزیع فولادهای آلیاژی در ایران به شمار می رود. فولاد حامیران به منظور گسترش فعالیت خود در عرصه فولاد و پاسخگویی به درخواست‌های مکرر مشتریان خود در سال 1395 اقدام به تأسیس یک واحد مجزا جهت فروش فولادهای ساختمانی نمود تا انواع فولادهای ساختمانی از جمله نبشی، پروفیل، میلگرد و... را عرضه نماید.

شرکت تجارت بین المللی حامیران با بیش از نیم قــرن تجربه در زمینه صنعت فولادهای آلیاژی از بزرگترین و معتبرترین مراکز توزیع فولادهای آلیاژی در ایران به شمار می رود. فولاد حامیران به منظور گسترش فعالیت خود در عرصه فولاد و پاسخگویی به درخواست‌های مکرر مشتریان خود در سال 1395 اقدام به تأسیس یک واحد مجزا جهت فروش فولادهای ساختمانی نمود تا انواع فولادهای ساختمانی از جمله نبشی، پروفیل، میلگرد و... را عرضه نماید.

 

مقدمه

فولادها را بر اساس کاربردشان به چند گروه فولادهای ساختمانی، زنگ‌نزن، ابزار، خوش‌تراش، فنر و... دسته بندی می‌نمایند که در این میان با گسترش شهرها و افزایش ساخت‌و‌ساز، فولادهای ساختمانی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دادند.

فولادهای ساختمانی ذاتا یک فولاد ساده‌کربنی با درصد بالایی از آهن و عناصر آلیاژی دیگر مانند کربن هستند. فولادهای ساختمانی را با حروف لاتین st که از کلمه structure به معنای ساختمان گرفته شده است، نام‌گذاری می‌نمایند. در نام گذاری فولادهای ساختمانی عددی که بعد از نام اختصاری st می آید بیانگر حداقل استحکام کششی فولاد برحسب کیلوگرم بر میلیمترمربع است. فولادهای st37 و st52 معروف‌ترین گریدهای فولادهای ساختمانی بوده و به ترتیب دارای 37 و 52 کیلوگرم بر میلیمتر مربع استحکام کششی هستند.

 

01

 

مقاطع فولادی

فولادهای ساختمانی عرضه شده در فولاد حامیران دارای مقاومت و شکل‌پذیری بالایی بوده و جز مصالح ساختمانی پرکاربرد به حساب می‌آیند. مقاطع ساختمانی با توجه به شکل ظاهری و کاربردشان به انواع مختلفی از جمله‌ ورق،‌ نبشی، میلگرد و... تقسیم می‌گردند. در ادامه به معرفی مهم ترین مقاطع فولاد ساختمانی خواهیم پرداخت.

میلگرد

پروفیل های فولادی که دارای سطح مقطع گرد و توپر هستند را میلگرد می‌نامند. میلگردها دارای کاربردهای متنوعی هستند که مهم ترین آن‌ها صنعت ساخت‌و‌ساز می باشد. کاربرد بسیار زیاد میلگرد در صنایع مختلف به خصوص ساختمان سازی موجب شده تا کارخانه های متعددی برای تولید آن تاسیس شود. میلگرد‌ها را بر اساس شکل ظاهری به دو دسته ساده و آج‌دار تقسیم بندی نموده که در 4 نوع A1، A2، A3، A4  تولید می‌گردند. شما عزیزان می توانید جهت دریافت قیمت روز میلگرد آج‌دار با شرکت فولاد حامیران تماس حاصل فرمایید.

 

02

 

مدل A1

این مدل از میلگرد ها دارای یک سطح صاف و بدون آج بوده که به ترتیب دارای مقاومت تسلیمی و کشش 2400 و 3600 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می باشند.

مدل A2

میلگرد های گرید A2  نیمه سخت و با آج های ساده و موازی تولید و عرضه می شوند. این نوع از میلگردها قابلیت جوش پذیری بالایی نداشته و برای ساخت محصولاتی مانند خاموت مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدل A2  دارای مقاومت تسلیمی 3400 و کشش 5000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع است.

مدل A3

این نوع از میلگرد‌ها به صورت سخت و با آج‌های پیچیده هفتی و هشتی تولید و عرضه می‌گردند. مقاومت تسلیمی و کشش این مدل به ترتیب 4000 و 6000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می‌باشد.

مدل A4

با پیشرفت علم و تکنولوژی عملیات‌های نورد دچار تحول عظیمی گشت و منجر به تولید میلگردهای گریدA4  گردید. این نوع از میلگرد‌ها دارای درصد پایین‌تری از کربن بوده و مقاومت مکانیکی بالایی دارند به همین دلیل عملیات جوشکاری آسان‌تر انجام می‌شود.

یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات فولادحامیران فروش انواع میلگردها در گریدها و سایزهای متنوع می باشد.

 

 

نبشی ها

شکل ظاهری نبشی دارای دو ضلع عمود برهم و شبیه به حرفL  لاتین است، این اضلاع ممکن است مساوی یا غیر مساوی باشند و اصطلاحا بال نامیده می‌شوند.

 

03

 

ورق

ورق‌ها پرکاربردترین فولادهای ساختمانی هستند که بر اساس میزان درصد کربن و روش تولید به انواع مختلفی از جمله ورق سیاه، ورق گالوانیزه و روغنی تقسیم می‌شوند. قیمت ورق با توجه به نوع و کاربردشان در صنعت متفاوت است.

ورق سیاه

ورق‌های سیاه خروجی نورد گرم هستند و به همین دلیل سطح مقطع نازک‌تری نسبت به ورق‌های روغنی دارند. این ورق‌ها دارای ظاهری مات و تیره رنگ هستند از این رو به آن‌ها ورق سیاه گفته می‌شود.

ورق‌های سیاه در دو مدل رول فرم و فابریک به بازار عرضه می‌شوند. فولاد حامیران در مدل فابریک قادر است ورق هایی مطابق با طول و عرض دلخواه مشتری عرضه نماید؛ در حالت رول فرم هیچ محدودیتی جهت برش وجود ندارد.

 

 

ورق روغنی

ورق‌های سیاه ماده اولیه در تولید ورق های روغنی بوده که با استفاده از نورد سرد تولید می‌شوند. ورق های روغنی به دلیل روغن کاری به هیچ عنوان در معرض اکسید شدن قرار نمی‌گیرند.

 

ورق گالوانیزه

برای تولید این نوع ورق، ورق روغنی را درون محلولی مذاب از روی قرار داده و ورق گالوانیزه را تولید می‌نمایند. zn موجود بر روی ورق‌های گالوانیزه موجب شده تا این ورق‌ها از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار باشند.

 

 

 

مزایای استفاده از فولادهای ساختمانی فولاد حامیران

قیمت مناسب

به طور کلی خواص فیزیکی و مکانیکی مطلوب همراه با قیمت مناسب فولادهای ساختمانی  موجب شده تا کاربردهای گسترده ای را در صنعت ساخت‌و‌ساز به خود اختصاص دهند.

قیمت مناسب فولادهای ساختمانی ناشی از فراوانی سنگ‌آهن نسبت به سایر فلزات بر روی کره زمین است، با این که فلزاتی همچون آلومینوم و سیلسیوم نیز از فراوانی بالایی برخوردار هستند اما هزینه استخراج و تولید آن‌ها نسبت به سنگ آهن بیشتر است به همین دلیل قیمت فولاد ساختمانی کمتر است.

 

04

 

مقاوم در برابر زلزله

ورود فولادهای ساختمانی به صنعت ساخت‌و‌ساز موجب افزایش مقاومت سازه‌های ساختمانی در برابر زلزله گردید.

قابلیت بازیافت

حتی بعد از تخریب یک بنا می‌توان مقاطع فولادی به کار رفته در آن را بازیافت و مورد استفاده مجدد قرار‌داد.

طول عمر بالا

بناهای ساخته شده با فلز، طول عمر و مقاومت و استحکام بالاتری داشته و دیرتر دچار تخریب و فرسایش می‌گردند.

 رشد ‌و‌‌ پیشرفت صنعت یک کشور وابسته به تولید‌ و ‌عرضه انواع محصولات فولادی می‌باشد. شرکت فولاد حامیران با در دست داشتن نمایندگی فولاد آلیاژی اصفهان و عاملیت فروش فولاد آلیاژی ایران و تنها نماینده فولاد بین المللی بهلر در تلاش است تا در مسیر رشد صنعت ایران زمین مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.