با رشد و پیشرفت جوامع در سال های اخیر ، فعالیت برخی از مشاغل متفاوت شده، برخی از مشاغل از بین رفته و در مقابل برخی از مشاغل رونق بسیاری یافته است.

با توجه به پیشرفت جوامع و تغییر در سبک زندگی افراد شکل گیری و فعالیت بسیاری از مشاغل تغییر کرده و برخی از مشاغل از بین رفته و در مقابل برخی از مشاغل هستند که با توجه به تغییر در سبک زندگی و نیازهای افراد پیش بینی می شود که بازار کار عالی داشته باشند و در 10 سال آینده به آنها نیاز بیشتری باشد.  

به همین علت در این مطلب قصد داریم شما را با شغل های آزادی که در ده سال آینده از درآمد بالایی برخوردار بوده و جز بهترین مشاغل فنی آزاد هستند معرفی کنیم، با ما همراه باشید. 

 

1.شغل هوشمند سازی ساختمان

 

رشد و پیشرفت تکنولوژی همچنین تغییر سبک زندگی و ورود تکنولوژی به زندگی روزمره افراد، باعث ظهور شغل هوشمندسازی ساختمان شده است. همانطور که می دانید زندگی انسان های امروزی تا حد بسیار به تکنولوژی وابسته است همین امر باعث شده تا افراد به دنبال راهی برای مدیریت ساختمان به صورت هوشمند و از طریق موبایل یا دیگر دستگاه های هوشمند باشند. 

 

2

 

هوشمند سازی ساختمان سیستمی است که از طریق آن دیگر سیستم های الکتریکی ساختمان از قبیل روشنایی، سرمایشی و گرمایشی، دوربین، دزدگیر و . . . را با هم یکپارچه می کند. با توجه به مزایا بسیار هوشمند سازی امروزه و در ایران تقاضا برای پیاده سازی هوشمند سازی در ساختمان ها در بسیاری از شهرها از قبیل تهران، مشهد، شیراز و غیره افزایش یافته و پیش بینی می شود در سال های آینده در دیگر شهرها نیز تقاضا برای پیاده سازی پروژه های هوشمند سازی افزایش یابد. 

همین امر شغل هوشمند سازی را به یکی از مشاغل عالی تبدیل کرده است. شغلی که با یک برنامه ریزی صحیح و یادگیری مهارت های مورد نیاز آن از طریق آموزش هوشمند سازی ساختمان می توان آینده شغلی خود را تغییر داد.   

 

2.شغل تعمیرات موبایل

 

همانطور که می دانید امروزه گوشی های موبایل تحول بزرگی در زندگی روزمره افراد ایجاد کرده و افراد بسیاری از فعالیت های روزمره خود را از طریق این وسیله انجام می دهند. در زندگی امروز و با توجه به آنلاین شدن بیشتر امور تقاضا برای خرید موبایل بیش از پیش شده است. 

افزایش تقاضا برای خرید موبایل همچنین افزایش قیمت آن باعث شده تا به هنگام بروز مشکل در موبایل افراد به جای تعویض آن به دنبال راهی برای تعمیر موبایل باشند. همین امر شغل تعمیرات موبایل را به یکی از مشاغل عالی تبدیل کرده است. 

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که آیا با توجه به تعداد زیاد تعمیرکاران موبایل باز هم بازار کار این شغل خوب است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله و در صورتی که شما به صورت تخصصی و حرفه ای با تعمیر انواع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری در انواع مدل ها موبایل اندروید و آیفون آَشنا باشید می توانید بازار عالی داشته باشید.

 

09

 

3.شغل تعمیرات برد الکترونیکی

 

یکی از دیگر مشاغل بسیار تخصصی و عالی در بازار کار امروز شغل تعمیرات برد است. تعمیرکار برد شخصی است که با انواع بردهای الکترونیکی آشنا بوده و می تواند انواع مشکلات در بردهای الکترونیکی را عیب یابی و تعمیر نماید. 

بردهای الکترونیک یکی از مهم ترین قطعات در لوازم الکترونیکی هستند و نقش مهمی در عملکرد صحیح لوازم الکترونیکی دارند. خراب شدن برد الکترونیک کارکرد صحیح لوازم را با مشکل رو به رو کرده و همین امر باعث می شود تا افراد به هنگام بروز مشکل به دنبال تعمیرکاری حرفه ای بوده تا مشکل ایجاد شده را رفع نماید. 

برای ورود به شغل تعمیرات برد شما می بایست کلیه مهارت های مورد نیاز برای تعمیر انواع برد را به دست آورید. امروزه آموزشگاه های متعددی دوره های تعمیرات برد را برگزار می نمایند، در صورتی که قصد ورود به این شغل را دارید توصیه می کنیم بهترین آموزشگاه تعمیرات برد را شناسایی کرده و در دوره های آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی آن ثبت نام نمایید.

 

4.شغل تعمیرات لوازم خانگی

 

از گذشته تا به حال شغل هایی که مربوط به لوازم خانگی هستند با توجه به نقش مهم لوازم خانگی در زندگی روزمره جز شغل های پردرآمد و عالی محسوب می شدند. اما در حال حاضر با توجه به تنوع لوازم خانگی و افزایش تقاضا برای خرید آنها، همچنین افزایش قیمت لوازم خانگی نسبت به گذشته شغل تعمیرات لوازم خانگی از بازار کار بهترین برخوردار بوده و در آینده نیز بیشتر مورد نیاز می باشد. 

تعمیرکار لوازم خانگی شخصی است که مهارت لازم در تعمیر انواع لوازم خانگی را داشته و می تواند انواع مشکلات مربوط به برد و مکانیکی لوازم خانگی را رفع نماید. با شرکت در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی در یک آموزشگاه معتبر و تخصصی می توانید با صفر تا صد تعمیرات انواع لوازم خانگی آشنا شده و در مدت زمانی کوتاه به یک تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی تبدیل شوید. 

امروزه آموزشگاه های فنی حرفه ای بسیاری با برگزاری دوره های فنی حرفه ای کارآموزان را برای ورود به بازار کار آماده می کنند. آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین مراکز فنی در کشور است که به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای دوره های فنی را برگزار کرده و همه ساله کارآموزان بسیاری را برای ورود به بازار کار آماده می کند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره‌های این آموزشگاه و ثبت نام می‌توانید به سایت این مرکز به نشانی/https://barghgostaran.com مراجعه نمایید.

همچنین می توانید در ساعات کاری آموزشگاه با شماره ۰۲۱۶۶۵۹۷۳۰۵ تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره تلفنی دریافت کرده و در دوره دلخواه ثبت نام نمایید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.