باکو در شمال و همسایگی ایران قرار دارد. همچنین این شهر پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور جمهوری آذربایجان است که به‌دلیل همسایه‌بودن با ایران و شهرهای مرزی کشورمان زبان، فرهنگ و آداب‌ورسوم نزدیکی با مردم شمالی دارند. در دهه اخیر با رشد چشم‌گیر صنعت گردشگری جمهوری آذربایجان، هر ساله گردشگران قابل‌توجهی ازجمله مسافران ایرانی با تور آذربایجان باکو به این شهر سفر می‌کنند. اگر قصد دارید به این شهر باستانی و زیبا مسافرت کنید ولی آشنایی کامل با راه‌های سفر به باکو را ندارید، از طریق سفر با تور باکو می‌توانید از چهار روش هواپیما، قطار، اتوبوس و کشتی به پایتخت آذربایجان مسافرت کنید. برای شناخت بیش‌تر با راه‌های ارتباطی این شهر با علی بابا همراه باشید.

آشنایی با بندر باکو

باکو بزرگ‌ترین بندر کشور آذربایجان است؛ این بندر 28 متر پایین‌تر از سطح دریا در شبه جزیره آب شوران در ساحل غربی دریای خزر این شهر قرار دارد. باکو یکی از مناطق نفتی مهم و جز 20 شهر نفت‌خیز دنیا به‌حساب می‌آید. آب‌وهوای این شهر معتدل و نیمه خشک است و مسافرت در هر بازه‌ زمانی از سال برای سفر با تور باکو امکان‌پذیر خواهد بود. بهترین زمان سفر با تور آذربایجان باکو در فصل بهار و پاییز است. مسافران برای مشاهده قیمت تور باکو می‌توانند به سامانه معتبر علی بابا مراجعه کرده و درصورت مشخص بودن تاریخ سفر، پیش از اتمام ظرفیت‌ها انتخاب نهایی‌ را رزرو کنند.

راه‌های سفر با تور آذربایجان باکو

همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم گردشگران تور باکو می‌توانند به‌وسیله سفر هوایی، زمینی و دریایی به این شهر سفر کنند. درادامه به‌صورت مختصر و مفید، هرکدام از روش‌های سفر به باکو را بررسی کرده و با آشنایی کامل می‌توانید یکی از راه‌های سفر به باکو را انتخاب کنید.

سفر هوایی با تور باکو

سفر هوایی با تور باکو

 

سفر به‌وسیله هواپیما راحت‌ترین روش برای مسافرت با تور باکو است و در کم‌ترین زمان و بدون هیچ‌گونه خستگی به باکو خواهید رسید. برای رزرو تور باکو می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن علی بابا کمک بگیرید. پروازها را براساس تاریخ حرکت، امکانات و خدمات شرکت هواپیمایی، بلیط و قیمت تور باکو از میان گزینه‌های موجود بررسی و انتخاب‌تان را رزرو کنید.

 

سفر زمینی به باکو به‌وسیله قطار

مسافرت با قطار بی‌شک تجربه‌ای متفاوت برای گردشگران تور باکو خواهد بود. از مزایای مسافرت با قطار، هزینه‌ مناسب و کم‌تر نسبت به هواپیما است. برای اطلاع از قیمت تور باکو و رزرو بلیط به سامانه مجازی علی بابا مراجعه کنید.

برای سفر به باکو باید ابتدا به شهر مرزی آستارا بروید و در این شهر اقدامات لازم برای سفر به باکو را انجام دهید. درنظر داشته باشید کارهای قانونی مربوط به سفر را می‌توانید در شهر محل زندگی‌تان یا در آستارا نیز انجام دهید. بعد از انجام مراحل قانونی به راه‌آهن آستارا رفته و با سفری نزدیک به 10 ساعت به شهر باکو خواهید رسید.

خط ریلی آستارا به باکو و بالعکس هرشب فعالیت دارد؛ حرکت قطار از آستارا هرشب در ساعت 20 و زمان برگشت از باکو در ساعت 23 است.

مسافرت با اتوبوس

اتوبوس کم‌هزیته‌ترین روش برای مسافرت با تور باکو محسوب می‌شود. برای سفر با اتوبوس می‌توانید یکی از شهرهای تهران یا تبریز را برای مسافرت به باکو انتخاب کنید. بیش‌ترین مسیر سفر با اتوبوس به باکو از ترمینال تهران انجام می‌شود. اتوبوس‌ها از طریق دو مرز آستارا و بیله‌سوار می‌توانند به شهر باکو وارد شوند؛ ولی پررفت‌وآمدترین مسیر مرزی برای ورود به آذربایجان نزدیک شهر آستارا به نام مرز آستارا است. به‌دلیل شرایط جوی، ترافیک و توقف اتوبوس در مرز برای انجام کارهای اداری و بازرسی مسافران نمی‌توان ساعت مشخصی را برای این مسافت تعیین کرد؛ ولی به‌طورکلی سفر با اتوبوس بین 12 الی 14 ساعت است.

 مسیر اول (مرز آستارا) فاصله تهران تا این مرز از طریق اتوبان تهران رشت نزدیک به 500 کیلومتر و مسافت مرز آستارا تا شهر باکو تقریبا 300 کیلومتر خواهد بود.

مسیر دوم (مرز بیله‌سوار) از طریق مرز اردبیل انجام می‌شود. فاصله میان تهران تا مرز بیله‌سوار 760 کیلومتر و مسافت این مرز تا شهر باکو نزدیک به 200 کیلومتر است.

سفر دریایی با کشتی

آخرین وسیله ارتباطی سفر دریایی با کشتی است که هنوز اجرا نشده و مسئولان درحال برنامه‌ریزی آن هستند. پیش‌بینی شده این مسافرت دریایی از بندرانزلی به‌سمت شهر باکو انجام می‌شود. قطعا با راه‌اندازی این مسیر یکی از وسیله‌های ارتباطی پرطرفدار به باکو خواهد بود که با دیدن مناظر زیبای دریای خزر سفر هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی را تجربه خواهید کرد.

به یاد داشته باشید هنگام مسافرت با تور آذربایجان باکو همراه‌داشتن پاسپورت (پاسپورت حداقل شش ماه تاریخ انقضا داشته باشد)، دریافت ویزا و پرداخت عوارض خروج از کشور هنگام سفر به باکو الزامی و ضروری است.

تور آذربایجان باکو یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای مسافران ایرانی به‌شمار می‌آید که به‌دلیل زیبایی حیرت‌انگیز آن، ارزان‌بودن هزینه‌ها و امنیت این شهر مورداستقبال قرار گرفته است. علی بابا سفری به‌یادماندنی را برای مسافران عزیز تور آذربایجان باکو به ارمغان می‌آورد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.