در کاووش‌های باستانی که در نقاط مختلف جهان به انجام می‌شود، علاوه بر کشف عتیقه‌جات ارزشمند، گهگاه ابزار و ادواتی از دل قرون و اعصار به دست می‌آیند که حیرت و شگفتی کاوش‌گران و محققان را به همراه دارد. نمونه‌ای از این کشفیات مربوط به پاپوش‌هایی که مردمان زمان‌های گذشته به پا داشته‌اند. اما حیرت و شگفتی مربوط به زمانی است که بر روی این پاپوش‌ها مطالعاتی انجام می‌شود.

مطالعاتی که مشخص می‌کنند که انسان‌های گذشته با چه دقت و وسواسی پای‌افزارهای خود را تهیه و تولید می‌کرده‌اند. در اکثر موارد طراحی کفش‌ها به گونه‌ای است که به راحتی می‌توان با پژوهش بر روی آنها به شرایط جغرافیایی و مشخصه‌ی اقلیمی مناطقی که مورد کاوش قرار گرفته‌اند پی برد. در اصل مردمان اعصار و قرون گذشته تلاش می‌کردند تا کفش‌های خود را کاملا متناسب با شرایط طبیعی محل زندگی خود و همچنین نوع فعالیت روزمره‌شان طراحی و تولید کنند. به واقع این هماهنگی میان پای‌افزارها با طبیعت پیرامون انسان‌ها قدمتی به درازای تاریخ دارد.

اما حالا که صده‌ها و هزاره‌ها از آن روزگاران گذشته و فاصله‌ای به میزان پیشرفت و توسعه‌ی تکنولوژی و فناوری ایجاد شده است، آیا ما هم مانند انسان‌های گذشته در انتخاب نوع پوشش پاهای‌مان دقت و وسواس به خرج می‌دهیم؟ سئوالی که اگر در مورد کفش کار و پوششی که به هنگام انجام فعالیت‌های حرفه‌ای‌مان به پا داریم مطرح شود، پاسخی قانع‌کننده را می‌طلبد. چرا که حالا دیگر همه‌ی ما انسان‌های امروزی بر این نکته متفق هستیم که انجام درست و اصولی هر کاری ابزار و ادوات ویژه‌ی خود را می‌طلبد. ابزاری که در صورت سهل‌انگاری و بی‌توجهی به آن، صدمات و عواقب جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

 

 

اهمیت کفش کار در مشاغل

 

در باب کفش کار و ضرورت استفاده از آن حین فعالیت‌های حرفه‌ای هیچ تردیدی وجود ندارد. توجه داشته باشید محیطی که در آن مشغول به کار و فعالیت هستید، شرایط خاصی را به شما تحمیل می‌کند. از عوامل طبیعی گرفته تا اتفاقات غیرمترقبه، همگی جزو موارد تهدیدکننده‌ی سلامتی شما محسوب می‌شوند. از اینرو شما برای برخورداری از احساس امنیت در محیط کار خود و ارتقاء سطح کیفی کارتان می‌‍بایست از ابزاری استفاده کنید که شما را در برابر عوامل طبیعی و اتفاقات غیرمترقبه ایمن نگاه دارد. کفش کار از مهم‌ترین این ابزار است که پاهای شما را در برابر سرما و گرما، ضربات احتمالی و سقوط اشیاء بر روی آنها و موارد دیگر محافظت می‌کند.

نکته‌ای که می‌بایست در انتخاب و استفاده از کفش کار مدنظر قرار گیرد، حوادث احتمالی محیط کاری همه‌ی ماست. در مورد عوامل طبیعی همه‌ی ما منتظر شرایطی به نسبت پیش‌بینی‌پذیر هستیم. عواملی که کمتر ما را غافل‌گیر می‌کنند. اما این حوادث احتمالی هستند که ممکن است ما را در موقعیتی سخت قرار دهند. چرا که این عوامل زمان و نحوه وقوع خود را خبر نمی‌دهند و ما ممکن است در هر حالتی با موقعیتی پیچیده مواجه شویم. پس بهتر است در یک حالت کلی کفشی را برای کار خود انتخاب کنیم که در برابر طیف وسیعی از اتفاقات و خطرات احتمالی سلامت پاهای ما را تضمین کنند. همه‌ی ما در زندگی‌مان راه بسیاری را تا به اینجا طی کرده‌ایم، بعد از این هم برای بهره بردن از تمامی مواهب زندگی در سال‌های پیش‌روی‌مان به سلامت جسم و جان‌مان نیاز داریم. پس برای حفظ این سلامتی هر کاری که از دست‌مان برمی‌آید، می‌بایست انجام دهیم. از اینرو برای راه باقیمانده، کفش‌هایی لازم داریم که در حین کار و انجام فعالیت‌های حرفه‌ای بی‌هیچ دغدغه‌ای در مسیر گام برداریم و پا بر زمین بکوبیم.   

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.