مدتهاست لزوم همکاری دولت با بخش خصوصی برای کاهش قیمتها بر همگان آشکار شده و مزایای به راه انداختن چرخه تولید توسط این بخش را تمام متولیان تصمیم گیری در صنعت، به خصوص بخش مسکن می دانند. با توجه به افزایش مدت رکود صنعت ساختمان، این مهم در بخش های تولید مسکن باید با سرعت و جدیت بیشتری اتفاق بی افتد. به طوری که با واگذاری پروژه های بزرگ به شرکت های خصوصی، تسهیل در ارائه مجوزهای ساخت و کاهش هزینه ها برای بیش از 330 صنف درگیر با صنعت ساختمان رونق اقتصادی ایجاد شود. در این پروسه بخش هایی همچون فروش نیز باید با همکاری دولت و شرکت های فعال در اقتصاد مسکن، توسعه یابد و به رونق خرید و فروش املاک کمک کند.

در راستای توسعه و بروزرسانی بازار مسکن، شرکت های دانش بنیان با بهره گیری از نوین ترین تکنولوژی دنیا، ابزارهایی ایجاد کرده اند که علاوه بر توسعه بازار مشاورین املاک، متقاضیان خرید، فروش یا اجاره مسکن، به راحتی بتوانند انتخاب ملکی بهتر داشته باشند. گفتنی است این مهم با استفاده از اطلاعات موجود در فضای اینترنت و استفاده از هوش مصنوعی برای استخراج، طبقه بندی، و به شکل ابزار درآوردن اطلاعات وارد شده از سوی کاربران انجام می شود.

لازم به ذکر است ارزش افزوده هایی که هوش مصنوعی در بازار املاک ایجاد کرده، کل اقتصاد مسکن را توسعه داده و به مردم کمک می کند تا با آگاهی کامل، بتوانند در زمان کم بهترین انتخاب ملکی را داشته باشند. چرا که در این بازه زمانی که سرعت افزایش قیمت ها به صورت افسارگسیخته ای در حال افزایش است، انتخاب و خرید خانه در زمان کمتر با خرید ارزانتر همراه است. از سوی دیگر ارزش افزوده های بهره گیری از این تکنولوژی می تواند، سوداگری را از بین برده و فعالیت ملکی در فضای شفاف را برای این بازار به همراه داشته باشد.

ارتباط مستقیم هوش مصنوعی و نرخ اجاره مسکن

از سوی دیگر این سامانه های تخصصی در بازار املاک ایران، می توانند داده های خام را که از سوی مشاورین املاک و متقاضیان ملکی، به وسیله کدرهگیری در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران(سابا) وارد می کنند را با پردازش و طبقه بندی به اطلاعاتی که بتوان با مطالعه آن سیاست گذاری منطقه ای برای تولید و عرضه در نظر گرفت را در اختیار متولیان سیاست گذاری قراردهند. به این صورت که با بررسی آمارهای منتشر شده توسط سامانه های تخصصی همچون کیلید، می توان میزان عرضه و تقاضای اجاره آپارتمان در صادقیه را برآورد کرده و به همان نسبت اقدام به افزایش ارائه مجوز ساخت و اعمال سیاست های تشویقی برای افزایش فعالیت پیمانکاران بخش خصوصی در این منطقه کرد.

همانطور که می دانید تاثیر افزایش قیمت مسکن در نرخ اجاره بها، در سال 99 محسوس است. از این رو بهره گیری از تکنولوژی و خدمات سامانه های تخصصی دانش بنیان، می تواند بر قیمت اجاره بها تاثیر مستقیم بگذارد. چرا که افزایش آگاهی ملکی مردم نسبت به وضعیت قیمت املاک در مناطق مختلف می تواند جلوی زیاده خواهی برخی از مالکان را گرفته و مانع افزایش یکباره قیمت اجاره بها شود.

این مهم می تواند توسط ابزار تخمین قیمت مسکن موجود در سامانه کیلید روی دهد. به این صورت که متقاضی با وارد کردن کد پستی 10 رقمی ملک مورد نظر خود، قیمت خانه مورد نظرش را به راحتی متوجه می شود. به طور مثال متقاضی اجاره آپارتمان در قلهک می تواند با آگاهی از میانگین قیمت اجاره بهای منطقه و مقایسه با ملک مورد نظر خود، برآوردی از قیمت واقعی آن ملک داشته باشد.

 

 

مشخصات خانه رویایی تان را وارد کنید، کیلید پیدایش می کند

خدمت نوینی که سامانه دانش بنیان کیلید برای تسهیل در جستجوی ملکی ایجاد کرده است، بر افزایش سرعت و کیفیت جستجوی ملکی تاثیر بسزایی دارد. بدین صورت که با وارد کردن مشخصات و مولفه های مورد نظر خود در سامانه کیلید، هوش مصنوعی در میان انبوهی از فایلهای آماده واگذاری در کیلید، خانه رویایی شما را پیدا می کند.

 به طور مثال متقاضی اجاره آپارتمان در گیشا تمام مشخصات خانه دلخواه خود را همراه با اعلام بازه قیمتی مورد نظرش در سامانه وارد کرده و کیلید تمام فایلهای اجاره در این محله را که متناسب با نیازهای کاربر باشد، معرفی می کند. این مهم در کنار سایر ابزارهای جستجو تمام نیازهای ملکی کاربران را رفع کرده تا برای رسیدن به بهترین انتخاب ملکی فقط کیلید کنید.

افزایش آگاهی ملکی مردم، بازار املاک را توسعه می دهد

 می توان گفت بهترین ناظر در هر بازار کلان اقتصادی خود مردم هستند. این مهم باید با آگاهی کامل از رویدادهای هر بخش اتفاق بی افتد. چراکه تا نرخ اجاره آپارتمان در صادقیه را ندانیم، نمیتوان سوداگر را نسبت به مصرف کننده در این منطقه تشخیص داد. در این راستا، شرایط بازار اجاره آپارتمان در سه محله پرطرفدار تهران را بررسی کرده ایم که در ادمه می خوانید:

اجاره آپارتمان در قلهک

یکی از  محله های پرتقاضا در کیلید، که در منطقه 3 تهران واقع شده، قلهک است. از گذشته میانگین قیمت خرید و یا اجاره آپارتمان در قلهک بیش از سایر مناطق همجوارش بوده است. این مهم به دلیل قیمت بالای مسکن در این منطقه و خانه های لوکس و بزرگ این محله بوده است. به طوری که اکثر مالکان، قیمت اجاره بها را سلیقه ای اعلام کرده و دلیل آن را متریال و نوع ساخت متفاوت عنوان می کنند.

گفتنی است هر متر مربع آپارتمان نوساز در مناطق میانی قلهک که ساخت ویژه ای ندارد، در شهریور ماه 99، 47 میلیون تومان ثبت شده است. حال می توان با استفاده از ابزار تبدیل قیمت خانه به رهن و اجاره موجود در سامانه کیلید، نرخ اجاره آپارتمان در قلهک را محاسبه کرد.

اجاره آپارتمان در صادقیه

مرکز صادقیه را می توان یکی از مناطق محبوب جوانان برای خرید کردن دانست. چراکه از گذشته مراکز تجاری متعددی در این منطقه وجود داشت و به همین دلیل رفت و آمد در صادقیه از گذشته بسیار زیاد بوده است. این مهم تقاضای جوانان برای اجاره آپارتمان در صادقیه را افزایش داده است.

ساماندهی بازار اجاره، با بهره گیری از هوش مصنوعی

از طرفی وجود مراکز آموزشی متعدد در این منطقه نیز باعث استقبال خانواده ها از اجاره آپارتمان درصادقیه شده است. از این رو قیمت اجاره بها در این محدوده نیز افزایشی بیش از سایر مناطق مجاورش داشته، به طوری که می توان یک واحد آپارتمان 100 متری  با 8 سال ساخت را با قیمت حدودی 400 میلیون تومان رهن کرد.

اجاره آپارتمان در گیشا

گیشا نیز از گذشته به عنوان محله محبوب جوانان شناخته می شد و تا امروز به عنوان محله ای که هم متناسب خانواده است و هم جوانان در بین ساکنین تهران متقاضیان بسیاری دارد. این محله به واسطه وجود مراکز تجاری و تفریحی متعدد، خواهان بسیاری داشته و متقاضیان اجاره آپارتمان در گیشا روز به روز بیشتر می شوند.

ساماندهی بازار اجاره، با بهره گیری از هوش مصنوعی2از این رو املاک گیشا نیز در سال 99 افزایش قیمت بسیاری را تجربه کرده است. به طوری که در شهریور ماه امسال هر مترمربع آپارتمان در این محله  با قیمت نزیک به 40 میلیون تومان معامله می شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.