زندگی در کلان شهر ها و به ویژه تهران دارای مشکلات خاص خود است. روانشناسی در تهران و در کلان شهر ها به امری ضروری تبدیل شده است. اختلاف فرهنگی تنها دلیل مشکلات خانوادگی در شهر بزرگی مانند تهران نیست. با مراجعه به روانشناس و بهره گیری از مشاوره خانواده به طریق آنلاین، شما می توانید در منزل خود بمانید و در خصوص مشکلات خانوادگی تان با مشاور صحبت کنید.

روانشناس در تهران

به موازات تغییر زندگی بشر و کنار گذاردن سنت ها، تمایل به زندگی مدرن و سازوکارهای آن افزایش می یابد. والدین برای تربیت فرزندان خود، زوجین برای رفع مشکلات زناشویی و یا ارتقا سطح روابط خود، مدارس و دانشگاه ها برای رفع مشکلات دانشجویان و دانش آموزان، و جامعه برای رفع اعتیاد و بزهکاری نیازمند مشاور و روانشناس هستند. زندگی در کلان شهر ها و به ویژه تهران دارای مشکلات خاص خود است. جمعیت زیاد و سرعت زندگی در تهران بسیار بالاست. استرس ها و فشارهای زندگی روزمره و همچنین تلاش در بهبود کیفیت و روابط خانوادگی و فردی نیاز به روانشناس در تهران را دوچندان می کند. روانشناسی و مشاوره خانواده تخصصی است که با درک نیاز های روانی و تشخیص مشکلات ریشه ای می تواند در تصمیم گیری، انتخاب مسیر درست، و دوری از موقعیت های استرس زا به ما کمک کند. علم روانشناسی نه تنها به مردم کمک می کند که در مسیر های مختلف زندگی موفق باشند، بلکه به انسان ها کمک می کند که خود را بهتر بشناسند و از این طریق نه تنها به سلامت روانی افراد کمک می کند بلکه سلامت فیزیکی و جسمی آن ها را نیز بهبود می بخشد. هر انسانی در زندگی روزمره نیازمند آن است که از علم روانشناسی استفاده کند، مثلا در مسائلی مانند چگونه صحبت کردن با اطرافیان و به ویژه همسر، نحوه برخورد در هنگام مشاجره و همچنین در تربیت فرزندان. بسیاری از انسان ها از علمی که پشت تمامی این مسائل است بی اطلاع اند. درک این که ذهن شما چگونه کار می کند در موفقیت و برقراری روابط پایدار موثر است.

 

                      

                                       1

                      پیچیدگی های زندگی در کلان شهر نیاز به روانشناس را افزایش می دهد

مشاوره خانواده

با دسترسی به تلویزیون و کامپیوتر در هر خانه ای و تلفن همراه در جیب هر فرد، معمولا اعضای خانواده ها گوش می دهند اما کمتر می شنوند و یا اگر هم بشوند، پاسخی نخواهند داد. این شکست در برقرای تعامل بنیان خانواده ها را ضعیف می کند، ساختار زندگی خانوادگی را تغییر می دهد و به تدریج باعث از هم گسیختگی کل خانواده می شود. رفتار مخرب زمانی بروز می کند که اعضای خانواده نیاز ها و خواسته های یکدیگر را درک نمی کنند، آن ها به صحبت های یکدیگر گوش می دهند اما به این امر توجه نمی کنند که شنیدن نیازمند درک کردن و فهمیدن طرف مقابل است.

 

نیاز به مشاوره خانواده در تهران

امروزه، بهره بردن از مشاوره خانواده و نیاز به روانشناس در تهران به امری ضروری تبدیل شده است. وجود اختلاف در اعتقادات، شیوه های درک زندگی و همچنین اختلاف فرهنگی می تواند زوجین را با بحران روبرو کند. در شهری مانند تهران تنوع قومیتی، زبانی، مذهبی و فرهنگی بسیار بالا است و مردم در دانشگاه، محل کار و محله ای که در آن زندگی می کنند با افرادی آشنا می شوند که از شهرهای دیگر ایران به تهران مهاجرت کرده اند. زن و مرد در ابتدای آشنایی به اختلافات خود توجه چندانی نمی کنند اما پس از ازدواج با مشکلاتی روبرو می شوند که ناشی از عدم درک یکدیگر است. در اینجا نیاز به مشاوره خانواده احساس می شود. تجمل و چشم و همچشمی در کلان شهری مانند تهران بسیار بالا است و این مساله می تواند موجب بروز مشکلات متعدد شود. اختلاف فرهنگی و طبقاتی باعث می شود که افراد در اعتقادات، افکار، درک موضوعات مختلف، حل مشکلات و حتی چگونگی ابراز احساسات با یکدیگر متفاوت باشند.  با بروز مشکلات و اختلاف های متعدد، زوجین به فکر پیدا کردن راه حل می افتند. در چنین مواقعی، از بیان مشکلات خود با پدر و مادر و یا خواهر و برادر پرهیز کنید زیرا در بسیاری از موارد ثابت شده است که دخالت خانواده ها نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه باعث بدتر شدن روابط زوجین می شود. به جای درددل با دیگران، به روانشناس مراجعه نموده و از راهکارهای مشاوره خانواده بهره مند شوند.

                                              2  

                                  روانشناس ریشه مشکلات را پیدا کرده و آن را رفع می کند

 

مشاوره روانشناسی آنلاین

مشاوره خانواده می تواند به رفع مشکلات زوجین و خانواده ها کمک کند. یکی از مشکلات کنونی زندگی بشر مشغله زیاد است. برای رفع این مشکل، افراد می توانند از خدمات آنلاین و مشاوره غیرحضوری استفاده کنند. با مراجعه به روانشناس و مشاور خانواده به طریق آنلاین، شما می توانید در منزل خود بمانید و در خصوص مشکلات خانوادگی تان با مشاور صحبت کنید. ارتباط آنلاین با مشاور می تواند از طریق رزرو وقت قبلی و در زمانی باشد که شما شرایط صحبت کردن را داشته باشید. برای انجام مشاوره آنلاین تنها چیزی که لازم دارید یک گوشی هوشمند موبایل، یا یک تبلت و یا لپ تاپ است که با آن امکان وصل شدن به اینترنت را داشته باشید.    

            3

                مشاوره آنلاین استانداردهای مشاوره حضوری را رعایت می کند 

 

مزایای استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین

برای کسب آرامش، دوری از استرس و فشار های عصبی، پایان دادن به مشاجره با همسر یا فرزندان در هر زمانی که مایل باشید می توانید از مشاوره آنلاین بهره ببرید. این نوع مشاوره از لحاظ کیفیت تفاوت چندانی با مشاوره حضوری ندارد، زیرا روانشناس تمامی استانداردهای مشاوره را که در مراکز عالی مشاوره و سلامت اجرا می شوند، به خوبی رعایت می کند. علاوه بر این، مشاوره روانشناسی آنلاین این امکان را به شما می دهد که تعداد جلسات مشاوره و همچنین مدت زمانی را که از نظر خودتان مناسب است انتخاب کنید. از جمله نتایج مثبت که از مشاوره آنلاین حاصل شده است می توان به رضایت بالای مراجعین اشاره کرد. از نظر آن ها استفاده از این روش بسیار ساده و مقرون به صرفه است، زیرا هزینه بنزین یا مترو و بی آرتی پرداخت نمی شود و معطلی در مطب پزشک نیز وجود ندارد. مهم ترین نکته از نظر مراجعین آنلاین این است که در مقایسه با روش حضوری هیچ تفاوتی میان کسب نتیجه مطلوب وجود ندارد، یعنی به همان اندازه که روش حضوری می تواند در رفع مشکلات افراد کمک کند، روش مشاوره روانشناسی آنلاین نیز به همان اندازه مفید است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
16 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • سودابه

    سلام کاملا موافقم

    پاسخ