الیاس تاج الدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از 20 طرح افتتاحی در کهگیلویه و بویراحمد را 2 هزار 419 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: این طرح ها 238 فرصت مستقیم شغلی ایجاد کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 14 طرح اقتصادی حوزه کشاورزی این استان با سرمایه گذاری یک هزار و 938 میلیارد ریال نیز کلنگ زنی خواهد شد.
تاج الدینی طرح احداث شبکه و سیستم آبیاری نوین در 350 هکتار باغ کاکان،250 هکتار باغستان های بویراحمد،کارخانه ذرت خشک کنی گچساران و میدان عرضه دام بویراحمد را از مهمترین طرح های قابل افتتاح در هفته دولت امسال ذکر کرد.
سالیانه 895 هزار تن انواع محصول دامی، زراعی، باغی و آبزیان در این استان تولید می‌شود.
میزان تولید محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سالیانه 10 هزار تن بود.
وی بیان کرد: توسعه آبیاری تحت فشار، افزایش سطح زیر کشت باغستان‌ها، گلخانه‌ها، کشت‌های پردرآمد و اشتغالزای گیاهان دارویی دلیل افزایش چشمگیر میزان محصولات کشاورزی در این استان بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 32 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شده است.
وی اظهار داشت: 85 هزار هکتار از 270 هزار هکتار زمین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد آبی است.
تاج الدینی سطح زیر کشت باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را 44 هزار هکتار برآورد کرد که سالیانه 285 هزار تن محصول از آن برداشت می‌شود.
وی با اشاره به لزوم گسترش کشت گلخانه‌ای برای مدیریت مصرف آب و بهبود کمی و کیفی محصول کشاورزی بیان کرد: در حال حاضر کشت گلخانه‌ای در 44 هکتار زمین این استان انجام می‌شود.
تاج الدینی افزود: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان 200 هکتار است.
استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد و جمعیت آن طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از مرز 713 هزار نفر گذشته است.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.