محسن جعفری نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اراضی در 2 منطقه حفاظت شده دنای شرقی شهرستان بویراحمد و پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا توسط افراد حقیقی تصرف شده بود.
وی افزود: اراضی تصرف شده با پیگیری حقوقی و صدور رای نهایی و قطعی توسط مراجع قضایی کهگیلویه و بویراحمد رفع تصرف و به بیت المال برگردانده شد.
جعفری نژاد بیان کرد: این اراضی ملی در سال های گذشته به صورت غیر قانونی توسط افراد حقیقی تصرف شده بودند.
وی با اشاره به نتیجه بخش خواندن حمایت های دستگاه قضایی، عنوان کرد: بسیاری از تصرفات غیرقانونی در مناطق حفاظت شده توسط افراد حقیقی صورت می گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی از تصرف ها بدلیل وسعت زیاد مناطق حفاظت شده در کنار تعداد کم محیط بانان در سالیان گذشته رخ داده است.
وی همچنین به نقش مردم در مقابله با زمین خواری اشاره کرد و از اهالی حاشیه مناطق حفاظت شده خواست که در برخورد با متخلفان، دستگاه های نظارتی را یاری کنند.
جعفری نژاد ابراز داشت: این اداره کل در مقابله با متجاوزان به محیط زیست و اراضی ملی جدی خوهد بود و با سوجویان برخورد قاطع خوهد داشت.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 312 هزار و 500 هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامی با وسعت 25 هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.
مساحت زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیش از250 هزار هکتار است که نزدیک به 44 هزار هکتار از این میزان باغی است.
از کل اراضی کشاورزی استان حدود 89 درصد، اختصاص به کشت محصولات زراعی دارد.
کهگیلویه وبویراحمد با حدود 16هزار و 249 کیلومتر مربع و با جمعیتی افزون بر 700 هزار نفر دارای یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور در جنوب غربی ایران واقع شده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.