به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در نشست کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری هر چه مطلوب تر این جشنواره ملی همکاری لازم را انجام دهند.
وی افزود: هر کدام از دستگاه های اجرایی عضو ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد یک نماینده ثابت را برای شرکت در نشست های آن معرفی کنند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این صورت افراد شرکت کننده در نشست ها اطلاعات لازم در مورد موضوع های مطرح شده را دارند و بهتر می توانند پاسخگو باشند.
فیلی عنوان کرد: فرمانداران شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد در نشست های آینده ستاد اربعین حسینی استان و در راستای برنامه ریزی بهتر حضور یافته و گزارش فعالیت های خود را ارائه دهند.
وی ابراز داشت: قطعه زمینی به مساحت 10 هزار و 340 مترمربع در مرز شلمچه برای ساخت محل اسکان و پذیرایی زائران کهگیلویه و بویراحمدی شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به فرصت اندک تا ماه محرم و اربعین حسینی باید هر چه سریعتر ساخت و سازهای مورد نیاز در این زمین انجام شود.
فیلی اظهار داشت: جلوی ورود غیرقانونی و بی ضابطه برخی افراد از کهگیلویه و بویراحمد به آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال گرفته شود زیرا مشکلاتی ایجاد خواهد شد.
وی افزود: به منظور برقراری نظم و امنیت بیشتر در مرز شلمچه و شهرهای نجف و کربلا و کاهش ترافیک خودروها باید زائران کهگیلویه و بویراحمد چند روز زودتر از موعد مقرر اعزام شوند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خودروهای سبک و سنگین مورد نیاز برای اعزام زائران استان و ارسال تجهیزات به مرز شلمچه و شهرهای نجف و کربلا به زودی تأمین شود و در این زمینه می توان از ظرفیت دستگاه های اجرایی استفاده کرد.
فیلی عنوان کرد: جمع آوری نذورات مردم کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال ساماندهی شده و همراه با کنترل و نظارت کافی باشد.
وی ابراز داشت: یک شماره حساب برای جمع آوری متمرکز نذورات مردمی تعیین و در اختیار یکی از نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد.
فیلی گفت: اطلاع رسانی لازم به مردم کهگیلویه و بویراحمد در مورد شماره حساب واریز کمک نقدی برای آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال و مکان های ارائه کمک های غیرنقدی آنها انجام تا برخی افراد سودجو به منظور سوء استفاده اقدام به این کار نکنند.
وی اظهار داشت: یک فروند بالگرد از سوی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد برای امدادرسانی سریع به زائران شرکت کننده از این استان در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال هنگام بروز حوادث پیش بینی نشده تدارک دیده شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هدف از برگزاری جشنواره ملی یک روزه نشان محبت در حسینیه ثارالله شهر یاسوج جمع آوری نذورات و کمک های نقدی و غیرنقدی مردم و افراد نیکوکار برای بازسازی عتبات عالیات است.
سرهنگ سید فرج الله نظرپور اظهار داشت: این جشنواره ملی با حضور شبکه 2 سیمای جمهوری اسلامی ایران پوشش تصویری و رسانه ای داده می شود و 10 میهمان از ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور نیز در آن شرکت می کنند.
وی افزود: تبلیغات میدانی گسترده در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج برای برگزاری این جشنواره ملی انجام شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به گرمی هوا و وجود گرد و غبار در مرز شلمچه و شهرهای نجف و کربلا هنگام اعزام زائران این استان به آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال باید تمهیدات لازم برای خدمات رسانی مطلوب به آنها اندیشیده شود.
سرهنگ نظرپور عنوان کرد: نیازمند های لازم برای ساخت و ساز در قطعه زمین مدنظر در مرز شلمچه برای اسکان و پذیرایی زائران کهگیلویه و بویراحمدی شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال به دستگاه های مختلف اجرایی استان اعلام شده است.
وی ابراز داشت: انتظار می رود که مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد هر چه سریعتر نسبت به تأمین و تحویل این نیازمندی ها اقدام کنند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ستاد اربعین حسینی این استان دارای 9 کمیته زیرمجموعه شامل امنیتی و انتظامی، زیرساخت، اطلاعاتی، فرهنگی و آموزشی، حمل و نقل، اعزام، اسکان و تغذیه، امداد و نجات و اطلاع رسانی و مستندسازی است.
سید حسین کاظمی اظهار داشت: برخی از کمیته های زیرمجموعه ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد فعال نیستند که لازم است این مشکل به زودی برطرف شود.
وی افزود: اسامی آن عده از مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد که بدون داشتن عذر موجه در نشست های ستاد اربعین حسینی این استان شرکت نمی کنند به رسانه های استان داده می شود.
سال گذشته افزون بر 10 هزار نفر از قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد در آیین پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.