امام جمعه چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد معتقد است که اگر تنگه هرمز بسته شود قیمت هر بشکه نفت هزار دلار می‌شود و این‌ یک ظرفیت خوب برای ایران است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سیدنورالله افشار در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد که در مسجد جامع شهر چرام برگزار شد، اظهارداشت: بستن تنگه هرمز یک ظرفیت خوب برای ایران است و اگر این تنگه بسته شود قیمت هر بشکه دلار به هزار دلار می رسد.

وی با تشریح ویژگی‌های جغرافیایی تنگه هرمز و دسترسی کامل ایران به این تنگه، خاطرنشان کرد: تنها در سه کیلومتر از تنگه هرمز امکان تردد کشتی های تجاری وجود دارد که این سه کیلومتر در اختیار ایران است.

امام جمعه شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از سیاست‌های رئیس جمهور در قبال سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا، تصریح کرد: سیاست‌های رئیس جمهور در قبال سیاست های ترامپ رئیس جمهور امریکا در موضوعاتی مانند نفت و تنگه هرمز یک سیاست قابل تقدیر بوده و رهبری انقلاب نیز این سیاست ها را تایید کرده اند.

افشار در بخش دیگری از سخنان خود از قوه قضائیه خواست در برابر مفسدان اقتصادی احکام شدیدی صادر کند.

وی گفت: وقتی ۶۰۰ ماشین خارجی بدون رعایت قوانین وارد کشور می‌شود به این معناست که دست هایی پشت کار است و اینها کسانی را دارند که چنین تخلفاتی را انجام می دهند.

امام جمعه شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید با مفسدان اقتصادی بشدت برخورد شود و از دستگاه قضایی انتطار می رود در برابر مفسدان کوتاهی نشان ندهد.

افشار از نابسامانی در بازار شهرستان چرام و استان کهگیلویه و بویراحمد هم انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه شاهد نظارت‌های شایسته ای بر کنترل قیمت کالاها در بازار وجود ندارد.

وی گفت: مردم از وضعیت کنونی قیمت ها در بازار نگرانند و از سویی دستگاه‌های نظارت کننده هم نظارتی بر قیمت ها در بازار ندارند.

افشار خواستار برخورد جدی تعزیزات حکومتی با گران فروشان و برهم زنندگان قیمت ها در بازار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.