ولی بهره‌مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند افزایش دما از روز چهارشنبه هفته گذشته سوم مرداد در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و در مناطق گرمسیری دمای هوا بین 6 تا هفت درجه سانتیگراد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: وزش باد شدید روز گذشته در شهر سی سخت 54 کیلومتر بر ساعت و در شهرهای یاسوج و دهدشت 34 کیلومتر بر ساعت گزارش شد.
بهره مند بیان کرد: وزش باد تا اواخر هفته جاری در ساعت پایانی روز و شب هنگام پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حداکثر دمای منطقه امامزاده جعفر گرمترین نقطه این استان در شبانه روز گذشته به 48 درجه سانتیگراد رسید که نسبت به روز چهارشنبه گذشته حدود هفت درجه افزایش نشان می‌دهد.
بهره‌مند اظهار داشت: حداکثر دمای هوای شهر دوگنبدان 47.5 درجه سانتیگراد گزارش شد که نسبت به روز چهارشنبه در این شهر افزایش یافته است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دمای هوای شهر دهدشت در گرم‌ترین زمان شبانه روز گذشته 46.8 درجه سانتیگراد گزارش شده است در حالی که عصر روز چهارشنبه گذشته 41.6 درجه سانتیگراد بود.
بهره مند بیان کرد: حداکثر دمای هوای شهر یاسوج و سی سخت بدون تغییر محسوس امروز نسبت به 2 روز پیش به ترتیب 34 و 36.5 درجه سانتیگراد ثبت شد.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.