محسن جعفری نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کوهستانی بودن مناطق آتش سوزی، صعب العبور بودن، وسعت زیاد، وزش باد، رها کردن خرده شیشه هایی در طبیعت که مشابه ذره بین عمل می کند، دست به دست هم داده تا دامنه آتش سوزی ها در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر شود.
وی افزود: همچنین تغییر اقلیم و خشکسالی‌ها بر وقوع آتش سوزی‌ها تأثیر گذار بوده است.
وی بر آمادگی تمام دستگاه ها برای مقابله با آتش سوزی‌ها در مناطق مختلف استان تاکید کرد.
جعفری نژاد بیان کرد: برای پیشگیری و مقابه با بحران هایی همچون آتش سوزی نیاز به تجهیزات روز دنیاست تا آسیب های ناشی از این مشکلات محدود شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد که عامل بیشتر آتش سوزی‌ها در استان انسانی بوده و مردم هنگام ورود به طبیعت تا حد امکان از روشن کردن آتش خودداری کنند.
وی عنوان کرد: سال گذشته با وقوع 16 مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده بیش از 56 هکتار از این مناطق در آتش سوخت.
جعفری نژاد ابراز داشت: امسال بیش از 10 فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده این استان رخ داده است و بر اثر این آتش سوزی‌ها بیش از 25 هکتار از عرصه‌های ملی طعمه حریق شد.
آتش سوزی‌های بهاره در مناطق حفاظت شده این استان نسبت به سال گذشته 42 درصد کاهش یافت.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 312 هزار و 500 هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامی با وسعت 25 هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.