داریوش دیودیده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعیین نرخ مصوب بازار مسکن بر عهده این سازمان نبوده با این وجود در زمینه کنترل این مهم از مقامات بالادستی پیگیری ‌های فراوانی انجام شده است.
وی افزود: یکی از وظایف ذاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت نرخ‌گذاری کالا و خدمات بوده و بر اساس نیاز، شرایط موجود و وضعیت کالا و خدمات در بازار نسبت به این موضوع تصمیم گیری می‌شود.
دیودیده عنوان کرد: این سازمان در تعیین نرخ مصوب بازار مسکن، خرید و فروش آن دخالتی نداشته و تنها می تواند به تعیین حق العمل و کمیسیون مشاوران املاک ورود کند.
وی بیان کرد: در روز های اخیر برای خروج از این بحران کارگروهی متشکل از دستگاه ‌هایی که در خرید و فروش مسکن به نوعی دخالت دارند،برگزار شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس تصمیمات این نسشت مقرر شده که اعضای کارگروه (نمایندگان دستگاه‌ های عضو )، تمام اطلاعات مربوط به بازار مسکن، نحوه ارتباط مالک و مشاور، قیمت مسکن و اجاره بهای آن در تمام نقاط شهر یاسوج و حومه و در ادامه شهرهای استان را در مدت 20 روز آماده و در قالب یک دستوالعمل در اختیار کمیسیون نظارت استان قرار داده و سپس اعضای کمیسیون نسبت به این موضوع به یک جمع‌بندی برسند.
وی ابراز داشت: هیئت مدیره اتحادیه صنف مشاوران املاک موظف اند تا در مدت 2 هفته اعضای صنف مشاوران املاک را ساماندهی و شناسنامه دار کنند و از حضور افراد غیر که در واحد صنفی املاک فعالیت داشته و به فروشندگان و مشتریان مشاوره غیراصولی می‌دهند جلوگیری کنند.
جمعیت کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 حدود 713 هزار و 52 نفر بوده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.