به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ سید محمد موسوی روز پنجشنبه اظهار داشت: تلاش برای دستگیری متهمان این پرونده پس از مراجعه حضوری برخی شهروندان مبنی بر تماس تلفنی شخصی از طرف رادیو جوان و اعلام برنده شدن سفر عتبات عالیات در دستور کار قرار گرفت.
موسوی ابراز داشت: متهمان از شهروندان خواسته بودند برای واریز مبالغی به خودپرداز مراجعه کنند سپس با شگردی هایی خاص حساب آنها را خالی می کردند.
موسوی تصریح کرد: با آغاز تحقیقات مقدماتی پرونده ها مشابه دیگری نیز به این پلیس توسط مراجع قضایی ارجاع شد که پس از خالی کردن حساب مالباختگان دیگر پاسخگوی تلفن نبودند.
سرهنگ موسوی در توضیح نحوه شناسایی متهمان پرونده، گفت: با توجه به اینکه مبالغ نقدی مالباختگان به حساب های مختلفی واریز شده بود، 34 پرونده تشکیل و پس از هماهنگی لازم با مقام قضایی یک گروه زبده از کارآگاهان پلیس مسئول رسیدگی به صورت ویژه شدند.
وی بیان کرد:پس از بررسی حساب های بانکی، مکاتبه با سایر استان ها اعزام گروهی از ماموران پلیس آگاهی شهرستان گچساران به استان آذربایجان غربی و با همکاری پلیس آگاهی شهرستان ارومیه ماموران موفق به شناسایی و دستگیری متهمان شدند.
وی گفت: متهمان به شهرستان گچساران انتقال داده شدند که در بازجویی های اولیه تا کنون به پنج فقره کلاهبرداری تلفنی در شهرستان گچساران اعتراف و پس از تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی روانه زندان شدند.
سرهنگ موسوی گفت: این باند تاکنون اعتراف به کلاهبرداری بالغ بر بیش از 50 میلیارد ریال در سطح کشور و 6 میلیارد ریال در شهرستان گچساران کرده است.
موسوی افزود: تحقیقات برای دستگیری سایر افراد باند ادامه دارد.
وی از مردم خواست تا فریب کلاهبرداران را نخورند و اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد دیگران قرار ندهند.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.