به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز سه شنبه در نشست شورای اقتصاد مقاومتی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: برخی طرح های با قابلیت واگذاری به بخش خصوصی توسط دستگاه های اجرایی ابلاغ شده اما هنوز فرآیند و الزامات قانونی برای اجرای این طرح ها انجام نشده است.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در اصلاح ساختار ها و رویه های نامعقول و ناصواب برای رسیدن به ارزش افزوده و توسعه پایدار معنا می یابد، گفت: سازمان برنامه وبودجه باید شرایط و رویکردهای جدید در زمینه واگذاری طرح های اقتصاد مقاومتی به دستگاه ها را با کمک رسانه ها تبیین کند.
وی تصریح کرد: در سال 1396 واگذاری طرح های اولویت دار و نیمه تمام به بخش خصوصی بر اساس ماده 27 قانون الحاق صورت می گرفت در صورتی که در سال جاری روش و نحوه واگذری ها تفاوت کرده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: واگذاری طرح ها در سال جاری بر اساس تبصره 19 قانون بودجه است که سازمان برنامه و بودجه استان موظف است آیین نامه اجرایی آن را در اسرع وقت به دستگاه های اجرایی ابلاغ کند.
بر اساس تبصره 19 قانون بودجه 1397 به دولت اجازه داده می شود برای جلب مشارکت بیشتر بخش خصوصی و تعاونی در اجرای طرح‌های منتخب جدید و نیمه تمام (با اولویت طرح‌های نیمه تمام) و بهره‌برداری طرح های تکمیل شده یا در حال بهره‌برداری، در قالب سازوکار مشارکت عمومی و خصوصی انواع قرارداد (مانند واگذاری، مشارکت، ساخت و بهره برداری یا برون‌سپاری) را با بخش خصوصی و تعاونی منعقد کند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دستگاه ها باید در اسرع وقت برنامه جامع و توسعه ای خود را بر اساس وضعیت موجود و چشم انداز توسعه ای تا افق 1400به سازمان برنامه وبودجه ارایه دهند.
رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: تاکنون بیش از 70 طرح اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف سرمایه گذاری در سطح استان با قابلیت واگذاری به بخش خصوصی در استان شناسایی شده اند.
حسن نوروزی افزود: تاکنون از مجموع این طرح ها 30 مورد عملیاتی شده که رتبه استان در زمینه اجرای طرح های اقتصادی مقاومتی و واگذاری طرح ها به بخش خصوصی هم اینک 21 است.
وی افزود: بیش از 2 هزار و 800 طرح نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که اولویت تامین اعتبار با طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.