به گزارش ایرنا، سید محمدتقی علوی روز دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: در همین راستا تفاهم نامه ای بین اداره کل ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید استان منعقد شده است.
وی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقده جوانان کهگیلویه و بویراحمدی دارای طرح اشتغالزایی به حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان این استان مراجعه کنند و طرح آنها نیز پس از بررسی های لازم برای دریافت تسهیلات مورد نیاز به صندوق کارآفرینی امید استان معرفی می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باشگاه های ورزشی و سازمان های مردم نهاد از ظرفیت های مهم این اداره کل برای ایجاد اشتغال در حوزه جوانان است و تاکنون نیز عده ای در آنها مشغول به کار شده اند.
علوی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با واگذاری بخشی از وظایف خود به سازمان های مردم نهاد این استان می توانند زمینه اشتغال تعدادی از جوانان جویای کار استان را فراهم کنند.
وی ابراز داشت: در راستای کمک به ایجاد اشتغال برای جوانان کهگیلویه و بویراحمد به پیمانکاران طرح های ورزشی استان اعلام شده که ملزم به بکارگیری حداقل 2 نیروی جوان در هر کدام از این طرح ها هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی دستگاه های اجرایی این استان به نوعی با حوزه جوانان مرتبط هستند و انتظار می رود که در حد توان تلاش و اقدام کنند.
علوی اظهار داشت: امکانات و زیرساخت های لازم در کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های غنی سازی اوقات فراغت مهیا شود.
وی افزود: جامعه هدف دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد جوانان هستند و باید مسائل، مشکلات و دغدغه های این قشر و راهکارهای مناسب برای رفع آنها توسط دانشگاهیان تهیه و به ستاد ساماندهی امور جوانان استان برای یک تصمیم گیری اصولی ارائه شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: جوانان جزو قشرهای مهم و تأثیرگذار جامعه هستند و باید برای رفع مسائل و مشکلات آنها برنامه ریزی اساسی شود.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: به هر کدام از دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد وظایفی در حوزه جوانان سپرده شده که انتظار می رود به طور دقیق و کامل اجرا شوند.
وی افزود: برنامه های غنی سازی اوقات فراغت برای جوانان در کهگیلویه و بویراحمد تنها به برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی محدود نشود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این برنامه ها باید اثرگذار باشند و سبب مصون سازی جوانان استان از انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی شوند.
حجت الاسلام میرمحمدی خواستار اسنفاده از تمامی ظرفیت های موجود در کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای مطلوب طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان استان شد.
وی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد فضاها و امکانات خود را در اختیار اجرای این طرح قرار دهند.
نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد 13.3 درصد است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.