ولی بهره‌مند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دید افقی به دلیل پدیده گرد و خاک در شهر دهدشت به یکهزار و 500 متر و در شهر دوگنبدان به پنج هزار متر رسید.
دید افقی در شرایط عادی حداقل 10 هزار متر است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کاهش دید افقی به صورت غلیظ از بامداد امروز در این استان شروع شده است.
بهره‌مند گفت: پدیده گرد و خاک در کهگیلویه و بویراحمد تا 24 ساعت آینده ادامه دارد.
از ابتدای سال 1396 تا پایان فروردین امسال 206 روز با پدیده ریزگرد در ایستگاه‌های دوگنبدان، امامزاده جعفر، یاسوج، دهدشت و سی سخت در این استان ثبت شده است.
بیماران قلبی عروقی، تنفسی، زنان باردار، کودکان و سالمندان در بسیاری از روزهای آلوده هوای این شهرستان خانه نشین بوده‌اند.
سوزش‌های چشمی، حساسیت‌های پوستی و احتمال بروز بیماری مانند سرطان که از سوی بسیاری از متخصصان مطرح می‌شود لزوم تلاش برای پیشگیری از پدیده گرد و غبار را 2 چندان کرده است.
کاهش تولید محصولات کشاورزی و دامی به‌ویژه عسل از دیگر پیامدهای آلودگی هواست.
کارشناسان مشارکت مردم برای توسعه فضای سبز را از جمله راهکارهای کاهش آثار زیانبار آلودگی هوا بر سلامت انسان می‌دانند.
بهره‌مند بیان کرد: حداکثر دمای این استان در 24 ساعت گذشته در منطقه امامزاده جعفر 41.8 و حداقل میزان دما در یاسوج خنک‌ترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد 16.2 درجه سانتی گراد گزارش شده است.
وی گفت: افزایش دمای دمای هوا و وزش بادقابل ملاحظه از دیگر پدیده های جوی 48 ساعت آینده در این استان خواهد بود.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.