غضنفر آرام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در نظام مالی و محاسباتی ملزم به انجام اقداماتی از قبیل ساماندهی خزانه داری کل کشور، ساماندهی نظام مالی و محاسباتی، ارتقاء و انطباق نظام نظارت مالی با نظام بودجه ریزی عملیاتی و ساماندهی و مدیریت بدهی های دولت است.
وی افزود: تجمیع حساب های دولتی به منظور کنترل حساب های دستگاه های دولتی نیز در همین راستا انجام شده است.
آرام بیان کرد: تجمیع حساب های دولتی و ارتقاء نرم افزارهای مالی خزانه در جهت سهولت و کنترل بیشتر حساب های دستگاه های دولتی و حذف چک و رابط بانکی صورت می گیرد که این موضوع در قانون برنامه ششم توسعه، ماده 20 قانون احکام دائمی و ماده 76 قانون محاسبات عمومی الزام قانونی دارد.
وی عنوان کرد: تجمیع حساب های دولتی و انتقال حساب ها به بانک مرکزی برای تمامی دستگاه های قوه مجریه، مقننه و قضائیه الزامی است و هیچ گونه استثنایی وجود ندارد.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در همین راستا تا کنون با تلاش های صورت گرفته در خزانه معین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان، تجمیع حساب های دولتی از 2 هزار و 400 حساب به 850 حساب انجام شده و سیستم بانک واره( بنکلت) یا همان پرداخت بدون چک و رابط بانکی در استان راه اندازی شده که به صورت کارتی، نقدینگی دستگاه های اجرایی در کمتر از یک ساعت به حساب دستگاه های اجرایی واریز می شود.
وی ابراز داشت: سیستم بانک واره( بنکلت) بزودی در کلیه دستگاه های اجرایی استان عملیاتی و اجرایی می شود.
موضوع ساماندهی حساب های دولتی و طرح حساب واحد خزانه( TSA) در اجرای پروژه کلیدی شفاف سازی و هوشمندسازی عملیات مالی دولت طی سنوات اخیر از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی در دستور کار قرار دارد.
به استناد بند(ب) ماده17 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بند (الف) ماده 20 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و دستورالعمل مربوطه، مقرر شده که حساب های دولتی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتقل شوند.
9868/1662/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.