عباس عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان شست و شوی خط لوله صادراتی نفتا به منظور ایمن‎سازی با همکاری شرکت نفت و گاز آغاجاری و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، از نقطه صفر کارخانه گاز و گازمایع 900 تا کیلومتر 49 شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام شد.
وی ایمن سازی خطوط لوله را از مهمترین اولویت های صنعت نفت ذکر کرد و گفت: تاکنون تعویض 40 متر خط زیرمینی در درون مجتمع گاز و گاز مایع900، 110 متر ازخط لوله ارسالی به پتروشیمی بوعلی و 180 متر از خط لوله10 اینچ نفتا ارسالی در کیلومتر 2.4 انجام شده است.
عباسی ادامه داد: اقدامات مناسبی تاکنون در زمینه ایمن سازی نقاط راکت و مسدودسازی سیستم 2 LIGHTC که شامل 35 نقطه در 2 واحد است، انجام شده است.
وی تعویض شیرهای دستی، رفع گرفتگی از خطوط لوله مربوط به تخلیه آب ترش مخازن، رفع اشکال شیرخودکار PCV-1801 از سوی تعمیرات ابزار دقیق، تعویض نشت بندهای مکانیکی توربوکمپرسورC-104 و شیرهای یکطرفه را از مهمترین اقدامات انجام شده از سوی تعمیرات بخش سه در مجتمع گاز و گاز مایع 900 در سالجاری ذکر کرد.
رئیس مجتمع گاز و گاز مایع 900 پازنان در پایان تصریح کرد: تعویض فلورینگ های مربوط به حوضچه خنک کننده آبی ورودی واحد 100/200 ، تمیزکاری بالای حوضچه های خنک کننده و تخلیه نقاط راکد مجتمع از دیگر اقدامات انجام شده در این مجموعه بوده است.
مجتمع گاز و گاز مایع ۹۰۰ یکی از تاسیسات مهم شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران می باشد و هدف آن استحصال نفتا از گازهای غنی پازنان ۲ بوده و در ۶۰ کیلومتری جنوب شهرستان گچساران قرار گرفته است.
محصول نفتای این مجتمع به پتروشیمی بوعلی درماهشهر و گاز تولیدی به شبکه تزریق گاز به میادین نفت گچساران و بی بی حکیمه انتقال می یابد.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.