فیض الله پاسره روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجتمع آبرسانی روستاهای لوداب و چین بویراحمد، بوسنگان باشت، باباکلان گچساران،القچین چرام، دهدشت شرقی کهگیلویه و کریک دارشاهی دنا از مهمترین طرح های در دست اجراست.
وی بیان کرد: این تعداد پروژه با اعتباری بیش از 336 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و صندوق توسعه در دست اجراست.
پاسره جمعیت تحت پوشش مجتمع های آبرسانی در دست اجرا را 107 هزار نفر و میانگین پیشرفت فیزیکی مجتمع های آبرسانی روستایی در دست اجرا را 65 درصد اعلام کرد.
پاسره اظهار داشت: از این تعداد مجتمع های آبرسانی روستایی در دست اجرا چهار مورد با اعتباری بیش از چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت در مناطق مختلف شهرستان باشت در دست اجراست.
وی تصریح کرد: مجتمع آبرسانی برغون و گروس، پزین، تلخاب، بیدک، چاه تلخ و بوسنگان از مهمترین طرح های در دست اجرا در این شهرستان است.
پاسره بیان کرد: با بهره برداری از این تعداد مجتمع ،یکهزار و 343 نفر از نعمت آب آشامیدنی برخوردار خواهد شد.
وی گفت: مجتمع آبرسانی بابا کلان هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در دست اجراست و با بهره برداری از این طرح بزرگ 13 روستا با جمعیتی بیش از12هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.
وی گفت: اجرای 65 کیلومتر لوله گذاری، ساخت 9 مخزن با ذخیره آب چهار هزار و 500 متر، حفر و تجهیز دو چاه و اجرای 10 هزار متر محوطه سازی از بخش های مهم این طرح است.
وی گفت: هم اکنون18 طرح آبرسانی در شهرستان گچساران با اعتباری بیش از 95 میلیارد ریال در دست اجراست.
پاسره میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها را 85 درصد اعلام کرد و گفت: هم اینک بیش از 65 میلیارد ریال از این میزان اعتبارات جذب شده است..
90درصد جمعیت روستایی این استان از شبکه آبرسانی بهداشتی برخوردارند.
114 طرح آبرسانی با اعتبار بیش از 600 میلیارد ریال در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.
کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غرب ایران 713هزار نفر جمعیت دارد.
جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد بین 2سرشماری عمومی نفوس ومسکن 90تا 95از 47درصد به 44درصد جمعیت استان کاهش پیدا کرده است.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.