معاون عمرانی استانداری کهکیلویه و بویراحمد از پایان عملیات جستجوی اجساد سانحه هوایی یاسوج تا پایان خردادماه امسال خبرداد.

عزیز فیلی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: با پیدا شدن پیکرهای جدید به‌ویژه پیکر مرحوم سیادتی که تاکنون پیدا نشده بود عملیات جستجوی پیکرها و بقایای جان‌باختگان سانحه هوایی یاسوج به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه در چهار ماه گذشته تلاش‌های فراوانی برای پیدا شدن پیکرها و اجساد جان‌باختگان سانحه هوایی یاسوج از نهادهای مردمی و دولتی سراسر کشور در ارتفاعات دنا انجام شد، اظهار داشت: از تمامی این تلاش‌ها تقدیر و جان باختن مسافران و خدمه‌هایی این سانحه هوایی را به مردم ایران و استان کهکیلویه وبویراحمد به‌ویژه خانواده‌های جان‌باختگان تسلیت دوباره عرض می‌کنیم.

فیلی از حضور 50 نیروی جستجوگر در ارتفاعات دنا خبرداد و خاطرنشان کرد: هم اکنون این نیروها در حال پیدا کردن بقایا و پیکرهای جان‌باختگان سانحه هوایی یاسوج هستند. اگر چه پیکرها و بقایای تمامی اجساد سانحه هوایی یاسوج پیدا شده و به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند اما جستجوها تا پایان خردادماه در ارتفاعات دنا ادامه دارد.

وی با اشاره به تحویل دادن 55 جسد جان‌باختگان این سانحه هوایی  اظهار داشت: سایر اجساد نیز پس از گذراندن مراحل قانونی تحویل خانواده‌ها خواهند شد.

معاون عمرانی استاندار کهکیلویه و بویراحمد افزود: یک فروند بالگرد به‌طور مستمر کار انتقال پیکرها و بقایای تازه پیدا شده را بر عهده دارد.

فیلی با بیان اینکه چند روز گذشته 2 بسته دیگر از پیکرهای جان‌باختگان به پایین منتقل شد، تصریح کرد: از این پیکرها بافت‌هایی برای مشخص شدن هویت صاحب آنها به پزشکی قانونی شیراز ارسال و پاسخ نهایی توسط پزشکی قانونی فارس به پزشکی قانونی یاسوج اعلام می‌شود.

وی گفت: محل سقوط هواپیمای یاسوج در ارتفاعات دنا تا شعاع بیش از یک‌کیلومتری توسط تیم‌های امدادی و جستجوگر پاکسازی و تا پایان خردادماه این عملیات ادامه دارد.

فیلی از شدت بخشیدن به فعالیت نهایی اتمام عملیات جستجوی بقایا و پیکرهای آخر جان‌باختگان سانحه خبر داد و گفت: برای سرعت‌بخشی به اتمام عملیات جستجو نیروهای بیشتری به محل سقوط اعزام می‌شود.

وی از همکاری و همراهی شبانه روزی مردم شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا به‌طور ویژه تقدیر و تاکید کرد که همراهی مردم این شهرستان  در این سانحه تاسف بار هوایی در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد.

بر اساس این گزارش هواپیمای تهران-یاسوج روز 29 بهمن 96 با 66 مسافر و خدمه در ارتفاعات دنا سقوط کرد و تمامی آنها در این سانحه هوایی جان باختند. عملیات جستجوی پیکرها و بقایای جان‌باختگان این سانحه هوایی بعد از چهار ماه قرار است به اتمام برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.