حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بقاع متبرکه شاخص شامل امامزاده عبدالله (ع)، مختار (ع) و بی بی خاتونین (س) در شهرستان بویراحمد، امامزاده سید محمد (ع) در سی سخت، امامزاده جعفر (ع) در گچساران، امامزاده آقامیر (ع) در دهدشت، امامزاده ابراهیم (ع) و اسدالله (ع) در بهمئی و امامزاده بی بی رشیده (س) در چرام است.
وی افزود: آیین احیای شب قدر از ساعت 22 در این بقاع متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد آغاز می شود و تا حدود ساعت سه بامداد نیز ادامه دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهمترین برنامه های مذهبی که در آیین احیای شب قدر در این بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود شامل خواندن دعاهای جوشن کبیر و افتتاح، قرائت سوره های قدر، عنکبوت، روم و دخان و اقامه 100 رکعت نماز است.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: این بقاع متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد در شب های قدر 19 و 21 ماه رمضان امسال نیز میزبان آیین احیا بودند.
وی ابراز داشت: قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد حضور گسترده و پرشوری در آیین احیای این 2 شب قدر در بقاع متبرکه شاخص استان داشتند.
بر اساس آمار اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تعداد بقاع متبرکه و حرم امامزادگان موجود در این استان حدود 280 مورد است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.