با توجه به آغاز زایش حیات وحش درمناطق گرمسیری محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، ورود به این مناطق ممنوع و نظارت محیط بانان نیز شبانه روزی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آغاز زایش حیات وحش در مناطق گرمسیری زیست محیطی تحت مدیریت ، مراقبت بیشتر از این جانوران پیش بینی شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد،" محسن جعفری نژاد "افزود: برای مناطق حفاظت شده گرمسیری استان که حیات وحش از جمله بز در آن در حال  زایمان است تدابیر حفاظتی بیشتری اندیشیده شده است.

وی گفت: برای جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان و زادآوری ایمن حیات وحش،ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی و بدون وقفه  درحال رصد و کنترل مناطق هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:از ورود افراد متفرقه به مناطق حساس مناطق از جمله منطقه حفاظت شده خائیز  جلوگیری می شود.

جعفری نژاد گفت: با توجه به ممنوعیت بازدید، تاپایان فصل زایمان، مجوز بازدید از مناطق حساس و سایر مناطق حفاظت شده گرمسیری استان صادر نخواهد شد.

وی افزود: دراین مدت گروه‌های سیار یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد و پاسگاه‌های محیط‌بانی فعال‌تر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند کرد و از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیرمجاز به شدت جلو گیری خواهد شد.

  برخورد قاطع قضایی با شکارچیان غیرمجاز 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت جداسازی نوزاد حیوانات از والدینشان در روزهای اول تولد، حیوان مادر در اثر عفونت غدد شیری دچار مشکل می شود و نوزاد متولد شده به دلیل ننوشیدن شیر مادر دچار سوء تغذیه می شود و رشد مناسبی نخواهد داشت.

جعفری نژاد افزود: به همین علت به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات می کنند و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را انجام می دهند برخورد شده و  تحویل مراجع قضایی می شوند.

به گزارش ایلنا، ماههای آبان  و آذر ، فصل جفت گیری " کل بز " مناطق حفاظت شده خائیز است که پس از طی 150 روز دوران بارداری درزایمان های آنها  2تا 4 قلو مشاهده شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.