به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز چهارشنبه در جشنواره فرهنگ و هنر زیلایی بمناسبت نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت مهدی موعود(عج) اظهار داشت: میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای 10 طرح عمرانی ، اقتصادی و زیربنایی در این منطقه افزون بر 730میلیارد ریال است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این 10 طرح عمرانی و زیربنایی در این منطقه محروم در حوزه های گوناگون آموزش، راه، آب، مخابرات، بهداشت و درمان و خدمات رفاهی است.
احمدی ابراز داشت: مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نباید برای توسعه مناطق محروم این استان از جمله دهستان زیلایی بویراحمد به طور جداگانه و جزیره ای اقدام کنند.
وی یادآور شد: تفاهم نامه دوجانبه بین استانداری کهگیلویه وبویراحمد و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری برای رفع محرومیت از دهستان محروم زیلایی در تاریخ 28 فروردین امسال به امضا رسید.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه حدود 50درصد از اعتبار مورد نیاز طرح های زیربنایی و عمرانی در این دهستان توسط معاونت توسعه روستایی رئیس جمهوری تامین خواهد شد.
احمدی ادامه داد: از 50درصد اعتبار باقی مانده نیز تامین 25درصد بر عهده استانداری کهگیلویه وبویراحد و 25درصد نیز بر عهده دستگاه مجری طرح و وزارتخانه مربوطه خواهد بود.
احمدی برخی از این طرح های مهم را شامل زیرسازی و آسفالت 55 کیلومتر راه روستایی، ساخت مجتمع آموزشی برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم، ساخت مجموعه ورزشی چندمنظوره و ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر با امکانات و تجهیزات لازم است.
دهستان زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد با هشت روستا و جمعیتی افزون بر 12 هزار نفر در 120کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.