نستهن مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شورای شهر یاسوج و شهرداری با کلیات سرمایه گذاری در پارک جنگلی موافق بوده و مخالف سرمایه گذاری نیستند.
وی افزود: هر سرمایه گذاری با ایده های متفاوت مکلف است که حق شهروندان یاسوجی و مردم کهگیلویه و بویراحمد در استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی در پارک جنگلی یاسوج را رعایت کنند.
مقدم بیان کرد: این منطقه بام یاسوج و تفرجگاه قابل دسترس برای همه شهروندان این شهر است.
وی عنوان کرد: پارک جنگلی یاسوج منطقه ای بکر بوده و باید الزامات زیست محیطی هنگام ایجاد هر گونه سرمایه گذاری و بهره برداری در آن در نظر گرفته شود.
شهردار یاسوج ابراز داشت: شهرداری یاسوج نه تنها مخالف سرمایه گذاری در پارک جنگلی این شهر نیست بلکه از این امر نیز استقبال می‌کند.
در ماه های گذشته واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت برای ساخت مجتمع تفریحی واکنش‌هایی در پی داشته است.
به اعتقاد شهرداری و شورای شهر یاسوج، طرح وزارت نفت در زمینه استفاده عموم از این مجتمع تفریحی و گردشگری شفاف نیست.
همین موضوع زمینه را برای بروز اختلاف نظر و تفسیرهای دوگانه فراهم کرده است.
برخی اعضای شورای شهر یاسوج، مخالفت خود را با اجرای چنین طرحی اعلام کرده‌اند اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد معتقد است چنین طرحی سبب رونق صنعت گردشگری استان خواهد شد.
از مساحت 900 هکتاری پارک جنگلی یاسوج تاکنون 75 هکتار قابلیت تغییر کاربری و سرمایه گذاری پیدا کرده است.
بر اساس تفاهم نامه‌ای، وزارت نفت آمادگی دارد تا در این منطقه یک مجتمع تفریحی، رفاهی و خدماتی ایجاد کند.
مدیریت پارک جنگلی یاسوج در سفر رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت دهم به کهگیلویه و بویراحمد در سال 1389 به شهرداری یاسوج واگذار شد.تا قبل از آن این محدوده زیر نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بود.
پارک جنگلی یاسوج به مساحت حدود 900 هکتار به عنوان بام این شهر معروف است.
تاکنون 21 میلیارد ریال توسط شهرداری یاسوج در پارک جنگلی این شهر سرمایه گذاری شده است.
یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد وجود پارک جنگلی در شهر یاسوج است.
این پارک با پوشش درختانی مانند بلوط، زالزالک و کیکم وحشی و آب و هوایی معتدل پس از آبشار دومین مکان مفرح مورد علاقه گردشگران در یاسوج است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان موافقت کرده که 75 هکتار از پارک جنگلی یاسوج را برای انجام سرمایه گذاری به مدت 30 سال در اختیار وزارت نفت قرار دهد.
طبق برنامه ریزی وزارت نفت ،زمین 75 هکتاری سپرده شده به آن پذیرای اقامت شبانه حدود 100 خانوار و ایجاد اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم را درصورت ایجاد مجتمع رفاهی خواهد داشت.
2 طرح در پارک جنگلی یاسوج شامل روشنایی پارک جنگلی یاسوج به مساحت 35 هکتار و مخزن هزار متر مکعبی روز سه شنبه 12 اردیبهشت به بهرداری رسید.
حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این 2 طرح 11 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده که 9 میلیارد و 350 میلیون ریال آن مربوط به روشنایی و 3 میلیارد و 450 میلیون ریال دیگر مربوط به مخزن آب بوده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.