سید اسدالله هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به صورت کامل تجهیز خواهند شد.
وی افزود: با توجه به تصمیمات سازمان مرکزی طی 2 ماه پیش رو سایر تجهیزات مورد نیاز از جمله لباس و کفش ضد حریق، خودرو و موتور سیکلت نیز توزیع خواهد شد.
هاشمی بیان کرد: برخی محیط بانان به سبب حضور در مناطق عملیاتی سخت گذر، ارتفاعات و مناطق کوهستانی و نبود تجهیزات به روز با مشکلات زیادی مواجه بودند.
16 خرداد 1395، محیط ‌بان «علی آرامش‌فر»، سرپرست منطقه حفاظت شده دنای شرقی به همراه 2 محیط‌ بان دیگر برای مأموریت به منطقه اعزام شدند.
هنگام انجام مأموریت، «آرامش‌فر» ازسوی یکی از شکارچیان متخلف از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله تفنگ ساچمه زنی قرار گرفت و زخمی شد.
همچنین در درگیری مسلحانه دوشنبه هشت خرداد 1395 بین چهار شکارچی غیرمجاز با محیط بانان در منطقه حفاظت شده کوه خاییز شهرستان کهگیلویه در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد منجر به زخمی شدن یکی از شکارچیان شد.
کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامی با وسعت 25 هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.