به گزارش ایرنا، رامین ملکی روز سه شنبه در نشست با اصخاب رسانه اظهار کرد: ارزش داروهای قاچاق کشف و معدوم شده در گچساران 700 میلیون ریال و کالاهای آرایشی و بهداشتی کشف شده نیز 300 میلیون ریال بوده است.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از کالاهای استاندارد در حوزه سلامت تصریح کرد: مبارزه با کالاهای قاچاق از اولویت های شبکه بهداشت و درمان گچساران است.
معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران از معرفی 100 واحد صنفی به تعزیرات حکومتی در سال 1396 به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی خبر داد.
ملکی تصریح کرد: در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی سه هزار کارت سلامت نیز برای اصناف گچساران صادر شد.
وی گفت: انجام 11 هزار 743 مورد بازرسی از مراکز توزیع مواد غذایی و انجام بیش از 2 هزار نمونه برداری از مواد غذایی از دیگر برنامه های اجرا شده سال 1396 برای افزایش سطح ایمنی و بهداشت در گچساران بوده است.
ملکی ابراز داشت: 100 واحد صنفی متخلف در سال گذشته تعطیل شد.
معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران همچنین از توزیع مکمل های دارویی رایگان به ارزش 21 میلیارد ریال در مراکز و پایگاه های بهداشتی گچساران در یک ساله گذشته خبر داد.
وی بیان کرد: توزیع هشت هزار عدد مسواک بین کودکان و نوجوانان و انجام 12 هزار خدمت دندان پزشکی از برنامه های اجرا شده برای بهبود سلامت دهان و دندان در سال گذشته بوده است.
ملکی افتتاح ساختمان جدید خانه بهداشت روستای پشکان، اعزام تیم های سلامت به روستاهای دور دست، جمع آوری یک تن زباله از منطقه گردشگری دیل،آئین های صبحانه سالم و زنگ سلامت از برنامه های اجرا شده در هفته سلامت در گچساران بوده است.
وی برگزاری آئین پیاده روی خانواده در روز جمعه هفتم اردیبهشت را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته سلامت ذکر کرد.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.