به گزارش ایرنا، سید محمدکاظم نظری روز پنجشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مجموعه اقدامات دستگاه ‌های اجرایی عضو این شورا در زمینه پیشگیری از اعتیاد در سال گذشته مطلوب بوده و در این راستا باید با عزمی جدی تر برای سال 1397 گام برداشته شود.
وی افزود: موضوع اعتیاد در بیشتر مواقع زمینه ساز دیگر آسیب های اجتماعی در جامعه است.
نظری بیان کرد: مجموعه اقدامان صورت گرفته سبب کاهش چشمگیر تعداد معتادان تزریقی در استان شده است.
وی بر فعالیت بیشتر رسانه ها و اداره های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد تاکید کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آگاه بخشی موضوع اعتیاد بانوان و گسترش روز افزون این پدیده شوم در بین آنها باید توسط رسانه ها و آموزش وپرورش بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
براساس آمار به دست آمده کمتر از پنج درصد معتادان این استان زنان هستند که شامل 600 نفر می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در سال 1396 چهار تن و 696 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده که نسبت به سال 1396 حدود 6 درصد رشد داشته است.
سید ناصر رضایی افزود: چهارهزار و 71 کیلو گرم آن ماده مخدر از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هرویین و دیگر انواع مواد مخدر بوده و در این راستا یکهزار و 864 نفر دستگیر، 337 دستگاه خودرو توقیف و 68 باند منهدم شده اند.
وی ابراز داشت: 79 مرکز درمانی و 21 مرکز اقامتی در راستای ترک اعتیاد در این استان فعالیت می‌کنند.
رضایی تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال حدود 93 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده که در این راستا 48 نفر دستگیر شدند.
سال 1395 چهار هزار و 320 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد که از این میزان سه هزار و 300 کیلوگرم تریاک و مابقی نیز از دیگر انواع مواد افیونی بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.