کامروز امینی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک شمار بافت‌های انسانی کار کدگذاری و نمونه‌برداری شده به 209 مورد رسیده است.
وی تصریح کرد: 83 مورد از این تعداد بافت انسانی در سال جدید و از تعطیلات نوروزی امسال تاکنون پیدا و تحویل پزشکی قانونی این استان شده‌اند.
امینی ابراز داشت: در هر محموله‌ای به‌طور میانگین حدود 9 بافت انسانی مجزا از پیکر جانباختگان پیدا شده که پس از مراحل نمونه برداری و کدگذاری در استان برای احراز هویت و تکمیل آزمایش‌ها به مرکز ژنتیکی پزشکی قانونی استان فارس ارسال شده‌اند.
تاکنون و بر اساس اعلام مرکز ژنتیکی پزشکی قانونی استان فارس هویت 45 تن از پیکرهای جانباختگان این سانحه هوایی مشخص شده‌اند که هشت مورد تاکنون جواز دفن گرفته و تحویل خانواده‌ها و 11 مورد از این تعداد نیز آماده تحویل به خانواده‌ها هستند.
امینی فرآیند تحویل پیکرها و بافت‌های انسانی این سانحه دلخراش را به پزشکی قانونی استان کاری بسیار حساس، ظریف و سخت دانست و گفت: یک بافت انسانی از نظر پزشکی قانونی شامل بخشی از تنه فرد و اندام‌های فوقانی و تحتانی است که حتی بسیاری از پیکرهای یافت شده این شرایط را دارا نبودند.
وی بیان کرد: پزشکی قانونی زمانی اقدام به اعلام اسامی پیکرهای جانباختگان این سانحه هوایی خواهد کرد که تمامی فرآیند از انجام آزمایش‌ها تا جواز دفن صادر شده باشد.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اخبار مربوط به پیکر جانباختگان به دلیل رعایت حال خانواده‌های داغدار باید با ظرافت و حساسیت اعلام و منتشر شود.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه سال 1396 در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.
این هواپیما هر روز 2 پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می‌داد که در هر نوبت به طور میانگین 50 تا 60 مسافر را جا به جا می‌کرد.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.