به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی روز پنجشنبه در دیدار با دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: هنر انقلاب جامعه را در مسیر پویایی قرار می‌دهد و از منجلاب می‌رهاند و در مدار اخلاق استوار می‌کند.
وی افزود: هنرمندان باید مفاسد اجتماعی را به زبان هنر به چالش بکشند و سبب بیداری جامعه شوند.
آیت الله ملک حسینی بیان کرد: روح قوم گرایی و قبیله گرایی بیش از پیش در استان بیدار شده و با سیاست جامعه عجین شده است.
وی عنوان کرد: بی حجابی در حال نابود کردن جامعه بوده و توقعات بیجا سبب از هم پاشیدن زندگی‌های بسیاری شده است.
آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: در این استان جشن‌های عروسی که از شکل صحیح خارج شده، نزاع‌های فردی و دسته جمعی و نوع رانندگی‌ها باید توسط هنرمندان امروز به چالش کشیده شوند.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: هنرمندان انقلاب واقعیات را به صورت دقیق و لایه به لایه می‌بینند و توانایی به تصویر کشیدن آن را داشته که باید برای نجات جامعه هنر خود را نشان دهند.
وی عنوان کرد: هنر باید چون انقلاب دارای پویایی و پویش باشد و حرکت آفرین باشد.
آیت الله ملک حسینی گفت: این هنر می‌تواند سبب نشاط بخشیدن به جامعه شده و جامعه را به سوی مقصد به حرکت در می‌آورد.
وی بیان کرد: شهید سید مرتضی آوینی شهید اهل قلم سبب شد هنر دیگری به نام هنر انقلاب به جمهوری اسلامی ایران ضمیمه شود.
آیت الله ملک حسینی ابراز داشت: وی متفاوت از دیگران می‌گفت، می‌شنید و می‌نوشت.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شهید سید مرتضی آوینی نقش برجسته‌ای در انقلاب و تدوین مظلومیت چهره افرادی داشته که در جبهه و جنگ حضور داشتند.
سید محمد کاظم نظری افزود: اولویت دستگاه‌های فرهنگی استان باید بحث مکارم اخلاق باشد زیرا که کشور ما نیازمند ترویج مکارم اخلاق بوده که در این صورت بسیاری از ناهنجاری‌های کشور رفع می‌شود.
نظری بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد باید با تبیین و دمیدن روح امید در جوانان در مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی کنند.
معاون سیاسی وامنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پرچم‌دار روح انقلابی و هنر دینی شهید آوینی بوده که باید اهل‌قلم با دمیدن روح و نشاط در جامعه نشان بدهند که نظام دینی ما مبتنی بر ارزش‌ها است.
وی عنوان کرد: با توجه به رهنمودهای رهبری و شعار امسال رسالت دستگاه‌های فرهنگی حمایت از کالای ایرانی و سوق دادن مردم به سمت کالاهای ایرانی است.
در این دیدار از کتاب «72 حرف با 72 تن» از آثار «رسول سنایی» و مجموعه اشعار شاعران کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.
پارسال افزون بر 340 محصول و اثر فرهنگی و هنری در بخش‌های موسیقی، نمایشنامه، فیلم کوتاه، کتاب و هنرهای تجسمی در حوزه هنری استان تولید شد که بخش عمده‌ای از آن‌ها امسال رونمایی می‌شوند.
22 برنامه مهم فرهنگی و هنری برای هفته هنر انقلاب اسلامی امسال در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.
غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا با حضور هنرمندان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، بررسی اندیشه‌های شهید «مرتضی آوینی»، اجرای تئاتر خیابانی ، جشن هنر انقلاب اسلامی و تجلیل از 18 هنرمند برتر استان از مهمترین برنامه‌های حوزه هنری در این هفته است.
20 فروردین هر سال به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی شهید اهل قلم به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.