جلال پورانفرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد این تصادفات 16 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و مصدومان این حوادث توسط تکنسین های اورژانس 115 امدادرسانی شدند.
وی افزود: آمار مصدومان فوتی ناشی از تصادفات نسبت به آمار مشابه سال گذشته با روندی کاهشی روبرو بوده و در این مدت 2 نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.
پورانفرد بیان کرد: از 25 اسفند 1396 تا11فروردین یکهزار و 768 ماموریت توسط اورژانس 115 استان انجام گرفته است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 10کمپ سلامت نوروزی برای رفاه حال مسافران و گردشگران در مکان های شلوغ و پررفت آمد استان برپا شده که تاکنون بیش از 2 هزار و 48 نفر به این کمپ ها مراجعه کرده اند.
پوران فرد تصریح کرد: اورژانس هوایی از اوایل تعطیلات نوروزی تاکنون نیز 15 ماموریت انجام داده است.
وی ابراز داشت: 260 نیروی عملیاتی در قالب 39 پایگاه زمینی، 2 پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورولانس فعالیت در تعطیلات نوروز در حال خدمات دهی هستند.
حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد در پنج سال گذشته بیش از یک هزار کشته، 30 هزار زخمی و 150 ضایعه نخاعی در پی داشته است.
افزون بر 6 هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
یک میلیون و 312 هزار نفر از 28 اسفند 1396 تاکنون از جاذبه های گردشگری و مناظر طبیعی و تاریخی این استان دیدن کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش نشان می دهد.
این استان با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.