به گزارش ایرنا،این دشت که با طبیعتی سرسبز، جنگل های بلوط، آب و هوای مطبوع در میان 2 کوه کاردی قرار گرفته در فاصله 27 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران این روزها پذیرای هزاران گردشگر شده است.
دشت زیبای دیل با داشتن زیرساخت های گردشگری چون روشنایی، سکوبندی، مخزن ذخیره آب، سرویس های بهداشتی و فروشگاه های مواد غذایی امکان اقامت شبانه را نیز دارد.
اگرچه شهرستان گچساران با وجود دشت های سرسبز، رودخانه های خروشان،آب و هوای مفرح در فصل بهار،بناهای تاریخی به یادگار مانده از ایران کهن و بقاع متبرکه شاخص چون بارگاه بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) موقعیتی بی نظیر برای گردشگری با سلیقه های مختلف به ویژه در نوروز است.
گستردن سفره‌های غذا در سایه سار پیر درختان بلوط و علفزارهای یک دست در هوای مطبوع، رونق فروش غذاهای محلی چون آش دوغ، آش کارده و سوغات محلی چون روغن حیوانی، عسل، مغز بنه تجربه ای تکرارناشدنی از طبیعت گردی در دشتک دیل است.
فرماندار گچساران گفت: دشتک دیل با اقامت حدود 50 هزار نفر تا پایان روز چهارم فروردین پرجابه ترین منطقه طبیعت گردی این شهرستان در تعطیلات نورز امسال بوده است.
عبدالرحیم رحیمی افزود: حدود 136 هزار گردشگر در تعطیلات نوروزی سال جاری تا روز چهارم فروردین در این شهرستان اقامت کرده اند.
وی اظهار داشت: حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) با بیش از بیش از 64هزار زائر دارای بیشترین آمار اقامت گردشگران از ابتدای تعطیلات نوروز 97 تاکنون در شهرستان گچساران بوده است.
وی ابراز داشت: گچساران با تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از اوایل اسفند 96 خود را آماده حضور چشمگیر مسافرانی کرده که این شهرستان را برای مسافرت برگزیده اند.
وی بیان کرد:برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در این شهرستان بیش از 10 کمیته فعالیت دارند.
رحیمی افزود: در نوروز امسال بیش از 500 نفر به طور مستقیم به مسافران خدمات رسانی می‌کنند.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر با برپایی 2 پایگاه راهنمای مسافران نوروزی در ورودی و خروجی شهر دوگنبدان و 2 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای به مسافران خدمات رسانی می‌کند..
رحیمی افزود: 2 ایستگاه پلیس در ورودی و خروجی شهر دوگنبدان برای تامین امنیت و راهنمایی مسافران ایجاد شده، پایگاه اورژانس 115 شهری، جاده‌ای و اورژانس هوایی نیز آماده خدمات رسانی به مردم هستند.
مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: سه هزار و 500 گردشگر تعطیلات نوروز امسال در مدارس این شهرستان اسکان داده شدند.
سید ظهیر الدین پورالحسینی افزود:320 اتاق برای اسکان فرهنگیان و میهمانان نوروزی در تعطیلات نوروز 97 تجهیز شده است.
وی افزود: این اتاق ها در قالب 44 مدرسه برای اسکان فرهنگیان در ایام نوروز 97 تجهیز و آماده شده که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در ایام نوروز پارسال 40 مدرسه با 290 اتاق در شهرستان گچساران پذیرای فرهنگیان بود.
پورالحسینی اظهار کرد: پارسال بیش از 12 هزار نفر در مکان های اسکان شهرستان گچساران اقامت داشتند.
وی عنوان کرد: اسکان افراد غیرفرهنگی در مدارس و کلاس های درس تجهیز شده شهرستان گچساران در مواقع ضروری و با هماهنگی های لازم امکانپذیر است.
وی افزود: همچنین برای اسکان نوروزی در سال جدید تعداد 450 تخت در قالب سه آموزشگاه شبانه‌روزی علم الهدی، فاطمه زهرا و علامه در نظر گرفته شده است.
پورالحسینی ابراز داشت: این تعداد مدرسه و کلاس درس شهرستان گچساران به امکاناتی شامل پتو، یخچال، تلویزیون، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، سرویس های بهداشتی و حمام مجهز هستند.
اسکان فرهنگیان از 28 اسفند 96 تا 13 فروردین 97 در مدارس و کلاس های درس شهرستان گچساران انجام می شود.
یک میلیون مسافر نوروزی سال گذشته از جاذبه های دیدنی شهرستان گچساران دیدن کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از 28 اسفند 1396 تا ساعت 24 روز چهارم فروردین امسال 567 هزار و 913 مسافر از مناطق بکر و طبیعی، تاریخی و گردشگری این استان دیدن کرده اند.
محمود باقری اظهار داشت: 325 هزار و 582 نفر از این تعداد به طور میانگین یک روز در کهگیلویه و بویراحمد اقامت داشتند.
وی افزود: در این مدت 374 مورد بازرسی از مناطق گردشگری، ستادها و محل های اسکان مسافران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
وی افزود: در این بازه زمانی حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) و دشتک دیل گچساران پذیرای بیشترین تعداد مسافر در تعطیلات نوروزی امسال در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
باقری بیان کرد: در این مدت شهرستان‌های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه میزبان بیشترین تعداد گردشگر نوروزی در این استان بوده‌اند.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از 713 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان‌ های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
این استان با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه‌ های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
ایام تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر از جاذبه‌ های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.