به گزارش ایرنا، حسن نوروزی روز دوشنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: این میزان بودجه هزینه ای در استان معادل یکهزار و 970 میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: یک هزار و 130 میلیارد ریال از این میزان در قالب بودجه جاری و 840 میلیارد ریال نیز از سایر موارد بوده است.
رئیس خزانه معین کهگیلویه وبویراحمد پیش تر گفته بود که میزان اعتبارات مصوب برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان رسمی و پیمانی 24 دستگاه اجرایی در استان افزون بر یک هزار و 140میلیارد ریال است.
تاکنون حدود 930 میلیارد ریال آن نقدینگی شده و به حساب این تعداد دستگاه اجرایی پرداخت شده است.
نوروزی یادآور شد: همچنین پاداش پایان خدمت تمامی بازنشستگان در دستگاه های مختلف اجرایی استان (24 دستگاه اجرایی) تا پایان سال 95 پرداخت شده است.
وی ابراز داشت: مجموع اعتبارات مانده مرخصی سال 95 نیز افزون بر 71 میلیارد ریال است که در حال رایزنی با سازمان برنامه و برودجه کشور برای تخصیص و نقدینگی این میزان اعتبار به استان هستیم.
رئس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به میزان تخصیص اعتبارات تملک ودارایی و سرمایه ای نیز گفت: حدود 710 میلیارد ریال از این اعتبارات تا قبل از پایان سال جاری به استان ابلاغ خواهد شد.
در سال 91 کل بودجه عمرانی این استان اعم از استانی و ملی سه هزار و 420 میلیارد ریال بود که در سال 95 با حدود سه برابر رشد به رقمی افزون بر هفت هزار و320 میلیارد ریال رسید.
کل بودجه عمرانی در بودجه سال 96 در کهگیلویه و بویراحمد با بیش از سه برابر رشد نسبت به سال 92 رقمی افزون بر 12 هزار میلیارد ریال است.
سهم استان کهگیلویه وبویراحمد از کل اعتبارات عمرانی دولت در سال 92 حدود 62صدم درصد بوده که در سال 96 به 1.7دهم درصد رسیده است.
از مجموع بیش از 710 هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی در کشور تنها 140 هزار میلیارد ریال آن در قالب اعتبارات استانی به استان ها تخصیص می یابد و حدود 570 هزار میلیارد ریال آن در قالب بودجه های ملی و متفرقه در اختیار دولت و وزارتخانه ها در مرکز هستند.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.