عباس بهشتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 2 فروند بالگرد نیز هم اینک در محل ورزشگاه شهر سی سخت مستقر است و به محض مساعد شدن شرایط هوا به ارتفاعات پازن پیر اعزام خواهند شد.
وی تصریح کرد: شرایط نامساعد جوی امروز، اجازه اعزام نیروهای امدادی به منطقه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا و انجام عملیات جست و جو برای یافتن پیکرهای جانباختگان این سانحه را نداده است.
وی ابراز داشت: یک بالگرد صبح امروز به منطقه اعزام شد ولی به دلیل وزش باد شدید و مه غلیظ امکان فرود آمدن نداشت.
بهشتی عنوان کرد: هم اینک و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده 10 چادر کوهنوردی (ارتفاع) تهیه شده است و در اسرع وقت در محل سقوط هواپیما نصب خواهیم کرد.
وی بیان کرد: چادرهای ارتفاع به دلیل امکانات و تجهیزات پیشرفته کوهنوردی شرایط را برای ماندن تیم‌های امدادی و اعزامی در منطقه حتی در شرایط نامساعد جوی آسان خواهند کرد.
بهشتی اظهار داشت: همچنین 2 جانپناه با همه امکانات و تجهیزات پیشرفته کوهنوردی در حال ساخت است که ظرف 48 ساعت آینده در ارتفاعات دنا و نزدیک به محل سقوط هواپیما نصب خواهند شد.
3 روز گذشته نیز عملیات جست و جوی پیکر قربانیان سانحه هوایی تهران به یاسوج به دلیل شرایط نامساعد جوی ناتمام مانده بود.
ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد پنجشنبه به ایرنا گفته بود: شرایط نامناسب جوی و وزش متوسط و شدید باد در ارتفاعات دنا، منطقه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج روزهای آینده ادامه خواهد داشت.
فرمان فرامین افزود: سرعت وزش باد در روز شنبه نوزدهم اسفند تا 70 کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
وی بیان کرد: ناپایداری هوا و بارش برف برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در منطقه دنا پیش بینی می‌شود.
هجدهمین و نوزدهمین روز عملیات جست و جوی پیکر قربانیان سانحه هوایی تهران به یاسوج به دلیل شرایط نامساعد جوی ناتمام ماند.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
تاکنون پیکر هشت جانباخته این سانحه احراز هویت شده است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.