استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشریح آخرین وضعیت عملیات جستجوی اجساد جان باختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج گفت: عملیات جستجوی گروه‌های تخصصی کوهنوردی در ارتفاعات دنا از پنجشنبه ادامه می‌یابد.

به گزارش ایلنا، علی محمد احمدی در نشست ستاد مدیریت بحران استان با تاکید بر استفاده از امکانات و ظرفیت‌های امدادی به محض مساعد شدن شرایط جوی گفت: با توجه به ادامه بارش‌ها، از روز پنج‌شنبه عملیات جستجو و انتقال پیکرها از سرگرفته می شود.

احمدی افزود: در اولین فرصت بعد از مساعد شدن شرایط جوی در نهمین روز از سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج 2 بالگرد به پرواز درآمدند تا دو گروه سه نفره از کوهنوردان حرفه‌ای، امدادگران و کماندوهای زبده ارتش را به ارتفاعات دنا منتقل کنند و عملیات جستجو و انتقال پیکر جانباختگان از سر گرفته شود.
 
وی با بیان اینکه در پرواز نخست بالگردها موفق به پیاده کردن گروه‌ها نمی‌شوند، گفت: نیم ساعت بعد، بالگردهای ارتش و جمعیت هلال احمر دوباره پرواز می‌کنند و این بار موفق می‌شوند گروه‌ها را به ارتفاع 3100 متری منتقل کنند تا از آنجا با 5 ساعت پیاده روی به محل سقوط هواپیما برسند.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: گروه‌هایی که به ارتفاعات دنا رفته بودند موفق شدند قطعات دیگری از پیکر جانباختگان این سانحه را کشف کنند.
 
احمدی افزود: اواخر امشب به همراه گروه ارزیابان، قطعات جدید کشف شده پیکر جان‌باختگان نیز به قرارگاه انتقال می یابد و با حضور گروه ارزیاب جلسه تخصصی در سی سخت برگزار می شود.
 
بهشتی فرماندار دنا هم با بیان اینکه کار اعزام تیم های تخصصی هوانیروز، هلال احمر دیروز و امروز انجام شد، گزارشی از آخرین وضعیت استقرار نیروهای مدادی در ارتفاعات 3 هزار و 700متری دنا ارائه کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.