معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که اولین اجساد حمل شده به یاسوج به هیچ عنوان قابل شناسایی نبوده و باید از طریق پزشکی قانونی شناسایی شوند.

عزیز فیلی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا از یاسوج گفت: اجسادی که امشب به یاسوج انتقال داده شد همگی پیکرهای مختلفی هستند که معلوم نیست متعلق به کدام مسافر است.

وی با اظهار تاسف از حادثه سقوط هواپیمایی تهران _ یاسوج و متلاشی شدن اغلب اجساد مسافران این  پرواز ، اظهار داشت: پیکرهای انتقال یافته تحویل پزشکی قانونی یاسوج شده و باید منتطر بررسی ها و آزمایش های پزشکی قانونی برای مشخص شدن صاحبان این اجساد باشیم.

  معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: شرایط جعرافیایی و وضعیت سخت جوی کار را برای انتقال اجساد و پیکرها سخت کرده بگونه ای که اگر جسد سالمی هم در محل سقوط حادثه باشد باتوجه به این شرایط، امکان انتقال آن وجود ندارد.

عزیز فیلی - معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد

فیلی با تاکید بر اینکه گروه‌های امدادی که کار انتقال اجساد بر عهده آنها است به شدت درحال تلاش برای انتقال اجساد هستند، یادآور شد: این اکیپ ها تا جایی به جلو می روند که بتوانند اجساد را انتقال دهند و اگر وضعیت جوی اجازه جلو رفتن نداد عملیات متوقف خواهد شد.

وی گفت: امکانات به شکل گسترده و مطلوب در منطقه وجود دارد اما متاسفانه شرایط جوی اجازه فعالیت را به امدادگران نمی دهد.  

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح وضعیت کنونی محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج، ادامه داد: این حادثه در بدترین مکان جغرافیایی ارتفاعات دنا اتفاق افتاده و متاسفانه بارش شدید برف، وزش بادهای سنگین، کولاک، یخ زدگی و شیب های تند کار را با سختی‌های خاص خود مواجه کرده است.

فیلی گفت: بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی، بارش برف در ارتفاعات دنا تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد که بدون شک سبب توقف فعالیت ها و کندی کار می شود.  

وی با تاکید بر اینکه نیروهای امدادی تمام تلاش خود را برای انتقال اجساد بکار گرفته و می‌گیرند، اظهارداشت: اگر شرایط جوی به شکل آفتابی باشد ظرف ۷۲ ساعت می‌توان تمام اجساد را انتقال داد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر شرایط بارش برف در منطقه ادامه پیداکند کار انتقال اجساد ممکن است به بیش از ۱۰ روز هم‌ برسد.

فیلی از تلاش همگانی هوایی و زمینی امدادگران برای انتقال اجساد هواپیمای تهران _ یاسوج در ارتفاعات دنا تقدیر و خاطرنشان کرد: شدت بارش برف اکنون بگونه ای است که بالگردها نمی‌توانند بخوبی هلی برد کنند.   وی گفت: متاسفانه دسترسی به اجساد و منطقه محل سقوط هواپیما برای تیم های امدادی بدلیل بارش شدید برف سخت شده و کار انتقال اجساد، امروز به سختی صورت گرفت.

 

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که اجساد انتقال داده شده امروز معلوم نبود متعلق به کدام مسافر است و فقط پیکرهای مختلف در کوله پشتی ها حمل شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.