سید اسدالله هاشمی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گرد و خاک همراه با وزش باد شدید از عصر روز سه شنبه مناطق و شهرهای مختلف سردسیری و گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد را فرا گرفته است.
وی افزود: کاهش و یا افزایش میزان غلظت ریزگردها و وضعیت آلودگی هوا در ساعت های مختلف شبانه روز مورد رصد قرار می گیرد.
گرد و خاک به همراه وزش باد شدید در برخی ساعات های سه شنبه شب موجب قطعی برق در بعضی از مناطق استان از جمله شهر یاسوج شد.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پدیده گرد و خاک که از عصر امروز سه شنبه وارد کهگیلویه و بویراحمد شده تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد.
ولی بهره مند بیان کرد: همچنین سامانه بارشی از سه شنبه شب وارد مناطق مختلف این استان شده و تا اواخر روز چهارشنبه ادامه دارد.
علی وفایی مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز تصریح کرد: تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس و یا ادرات در روز چهارشنبه در کارگروه بحران استانداری اتخاذ نشده است.
از ابتدای سال جاری تا پایان آذر امسال ،95روز با پدیده ریزگرد در شهرهای بزرگ دوگنبدان، یاسوج و دهدشت در این استان ثبت شده است.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمدتعداد روزهای با هوای آلوده در شهر دوگنبدان 47، یاسوج 31 و دهدشت را 17 روز اعلام کرد.
از سال 1392 تا پایان آذر امسال، 608 روز با پدیده ریزگرد در سه شهر بزرگ دوگنبدان، یاسوج و دهدشت ثبت شد که شهر دوگنبدان با 282 روز بیشترین آلودگی هوا را تجربه کرده است.
روزهای با پدیده ریزگرد به شرایطی گفته می‌شود که دید افقی کمتر از 10 هزار متر باشد.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: علیزاده
98681662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.