علی خوان پایه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جاده به سبب وجود برف سنگین ماه‌های گذشته همچنان از سمت اصفهان مسدود است.
طول این جاده در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 15 کیلومتر است.
وی افزود: گردنه بیژن، منطقه‌ای سخت گذر در مسیر بین استانی روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم تا شهر سی سخت استان همجوار است که در ایام سردِ سال، ارتفاع بارش برف در آن زیاد و سنگین است.
مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس اعلام هواشناسی این استان میزان بارش برف در بارش‌های اخیر در این منطقه بیش از 40 سانتی متر بوده است.
وی ادامه داد: هر ساله و با بارش برف در این منطقه جاده ارتباطی سی سخت به پادنا در گردنه بیژن بیش از 6 ماه از سال مسدود است.
شهرستان دنا با مرکزیت شهر سی سخت با جمعیتی افزون بر 46 هزار نفر یکی از مناطق سردسیری و از شهرستان‌های هشت گانه استان کهگیلویه و بویراحمد است.
بررسی‌ها و مطالعات شرکت آب منطقه‌ای حکایت از کاهش میزان نزولات جوی در حدود 9 سال گذشته در این استان دارد به‌طوری که میانگین بارش‌ها در این مدت نسبت به بلند مدت و از سال زراعی 1351 تا 139 سال زراعی گذشته حدود 50 درصد کاهش یافته است.
درحالی‌که حدود 9 ماه از سال زراعی جاری در این استان می‌گذرد و حتی در مناطق سردسیری آن که روزگاری و قبل از سال‌های خشکسالی میزان بارش تا این مدت به بالای 200 میلی متر می‌رسید اکنون کمتر از 100 میلیمتر بارندگی رخ داده است.
از هشت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری و بقیه در منطقه گرمسیری قرار دارد.
افزون بر 6 هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این استان دارای 45 گردنه و یک هزار و 500 کیلومتر جاده برفگیر است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.