به گزارش ایرنا،اسماعیل رضایی نیک روز سه شنبه در جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روستای سرابننیز گچساران افزود: از این تعداد، 9 دستگاه کانکس در یک سال گذشته نصب و راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: همه مدارس مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد استاندارد و ایمن هستند و مدارس کپری در دولت تدبیر و امید برچیده شده است.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در یک ساله گذشته 130 دستگاه وسایل گرماشی،42 تخته چادر صحرایی،30 دستگاه تانکر آب و 40 دستگاه تختخواب بین مدارس عشایری این استان توزیع شده است.
رضایی نیک گفت: در سال تحصیلی 95-96 ،368زن و مرد بی سواد عشایری در قالب 155 کلاس درس و با استفاده از 160 مربی در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش دوره های سوادآموزی قرار گرفتند.
رضایی نیک ابراز داشت: تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع مختلف سه هزار و 570 نفر است که در200مدرسه تحصیل می‌کنند.
وی بیان کرد: هم اکنون بیش از 480 معلم کار تعلیم و تربیت در مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارند.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد درادامه گفت که 12 درصد از مدارس مناطق عشایری این استان معادل 24 واحد آموزشی هوشمند سازی و به امکانات و تجهیزات روز آموزشی مجهز شده اند.
رضایی نیک افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس بیش از 100 میلیون ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: 15مدرسه عشایری کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال تا پایان امسال به همت اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی یاسوج هوشمندسازی می‌شود.
وی اظهار داشت: دانش آموزان عشایری به‌ صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی قرار می‌گیرند.
وی تعداد مدارس چادری مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را هم 80 مدرسه عنوان کرد.
چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و 600 دانش‌آموز را دانش آموزان عشایری تشکیل می‌دهد.
بیش از 12درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11هزار و 120 خانوار از مجموع جمعیت 713هزار نفری در مناطق عشایری سکونت دارند.
10 دانش آموز عشایری استان در کنکور سراسری امسال رتبه‌های زیر هزار کسب کردند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشار دهنده:مسعود علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.