عزیز فیلی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل کشور از طرح های راهسازی کهگیلویه وبویراحمد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون بیش از 100 نقطه حادثه خیز در جاده های استان شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: بیش از 50 نقطه سخت گذر و برف گیر هم در جاده های این استان وجود دارد که اصلاح و رفع این نقاط نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری برای تامین اعتبار است.
فیلی یادآور شد: این تعداد نقاط حادثه خیز علاوه بر مشکلات و وضعیت خاص برخی جاده های استان از جمله پل های فرسوده و قدیمی و همچنین تونل های فاقد تهویه مناسب و روشنایی است.
فیلی با اشاره به سفر یک روزه معاون وزیر راه و شهرسازی به استان و بازدید و بررسی نقاط حادثه خیز جاده ها گفت: قول های مساعدی از سوی وی برای ترمیم و اصلاح نقاط حادثه خیز از جمله رفع مشکلات تونل های جاده یاسوج - بابامیدان داده شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده افزون بر 100 میلیارد ریال برای رفع مشکلات 2 تونل اصلی جاده یاسوج- بابامیدان نیاز است که با توجه به بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار لازم در بودجه سال آینده در این راستا پیش بینی خواهد شد.
این دو تونل نزدیک به 3.5کیلومتر طول دارند که فاقد سیستم تهویه و کمبود روشنایی مناسب هستند.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار: علیزاده
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.