به گزارش ایرنا سید اسد الله هاشمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران میزان آلودگی هوای شهر دهدشت را نیز سه برابر حد مجاز اعلام کرد و افزود: هوای شهرهای دوگنبدان، دهدشت و یاسوج برای عموم مردم ناسالم است.
وی بدون اشاره به میزان معلق در هوای شهرهای این استان بیان کرد: میزان ذرات معلق در شرایط عادی 150 میکروگرم بر متر مکعب است.
هاشمی گفت: براساس گزارش هواشناسی این آلودگی منابعی خارج از استان دارد که با تصمیم گیری کمیته بحران استانداری مدارس شهرستان‌های گرمسیری استان تعطیل شده است.
هاشمی گفت: شاخص‌ها از دیشب تاکنون ساعت به ساعت کنترل می‌شوند و امیدواریم که تا پایان وقت امروز جو استان به وضعیت مطلوب خود برگردد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به مردم توصیه کرد: ضمن رعایت مراقبت‌های بهداشتی، از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کنند.
کارشناسان می گویند: نوشیدن آب، خودداری از فعالیت ورزشی در هوای آزاد و استفاده از ماسک از اثرات نامطلوب آلودگی هوا بر سلامت انسان می‌کاهد.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان دید افقی شهرستان گچساران در بامداد یکشنبه را 800، امامزاده جعفر 400، دهدشت هزار، یاسوج پنج هزار و سی سخت را نیز هفت هزار متر اعلام کرد.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران از مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد است که در مجاورت استان خوزستان قرار دارد.
استان خوزستان یکی از مناطق ورود گرد و خاک به بخش غرب و جنوب غربی کشور است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سیدولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.