رئیس هیأت کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 35 نفر از کوهنوردان مرد و زن یاسوجی گرفتار در ارتفاعات خاییز استان بوشهر نجات یافتند.

به گزارش ایلنا، محمود قلی پور با اعلام این خبر گفت: این افراد در ارتفاعات بیرمی منطقه خاییز شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر مسیر را گم کردند اما در عملیاتی 6 ساعته توسط کارکنان امداد و نجات جمعیت هلال احمر این استان نجات یافتند.

وی افزود: یکی از اعضای این گروه کوهنوردی خانم 42 ساله‌ای بود که دچار مصدومیت از ناحیه مچ و ساق پا شد.

رئیس هیأت کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با پایگاه کوهستان جمعیت هلال احمر مستقر در کوه خاییز هماهنگی های لازم انجام و 2 گروه 6 و 5 نفره امداد کوهستان با امکانات و تجهیزات مورد نیاز به منطقه اعزام شدند.

قلی پور گفت: این 2 گروه به سمت محل حادثه حرکت کرده و پس از حدود سه ساعت پیاده روی به منطقه مورد نظر رسیدند.

وی افزود: پس از اقدام‌های اولیه درمانی و آتل بندی و سه ساعت پیاده روی این خانم کوهنورد مصدوم به پایین کوه انتقال یافت و تحویل اورژانس 115 استان بوشهر شد.

قلی پور گفت: این گروه کوهنوردان یاسوجی که به دلیل آشنا نبودن با منطقه و تاریکی شب گم شده بودند با راهنمایی‌های لازم گروه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر به پایین کوه انتقال داده شدند.

وی اظهار داشت: این 35 نفر کوهنورد بدون هماهنگی با هیأت کوهنوردی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر عازم ارتفاعات خاییز شهرستان تنگستان استان بوشهر شده بودند.

«بیرمی» با یک هزار و 980 متر ارتفاع بلندترین کوه بوشهر است که در فاصله 85 کیلومتری جنوب شرقی این استان و حد فاصل شهرستان‌های دشتی و تنگستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.