سرهنگ جهان دیماز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت اینترنتی از حساب بانکی خود به مبلغ 400 میلیون ریال به پلیس فتا این شهرستان مراجعه و خواستار پیگیری این موضوع شد.
وی افزود: در همین راستا ضمن تشکیل پرونده‌ای، کشف و شناسایی عامل مربوط به بزه انجام شده، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان کهگیلویه قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا طی اقدامات فنی مشخص کردند که تراکنش‌های صورت گرفته از حساب شاکی از طریق اینترنت به‌حساب شخصی به هویت معلوم واریز شده است.
سرهنگ دیماز خاطر تصریح کرد: با هماهنگی با مراجع قضایی و صدور دستورات صادره تمام موجودی حساب شخص مزبور توسط بانک عامل مسدود و به قید فوریت قبل از برداشت وجه شاکی توسط متهم حساب ایشان مسدود و با دستور کتبی از مقام قضائی نسبت به برگشت وجه برداشت شده از حساب بانکی شاکی اقدامات لازم انجام گرفت.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه متهم خارج از حوزه استحفاظی این استان بوده پرونده جهت دستگیری متهم به پلیس فتا استان مربوطه ارسال شد.
سرهنگ دیماز از شهروندان خواست در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند ویا با شماره تلفن 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
روز گذشته نیز در شهرستان دهدشت عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان دهدشتی به مبلغ 200 میلیون ریال توسط مأموران پلیس شناسایی شد.
کارشناسان پلیس فتا طی اقدامات فنی و استعلامات لازم از بانک مربوطه مشخص کردند که تراکنش‌های صورت گرفته از حساب شاکی از طریق یکی از شرکت‌های گردشگری به حساب شرکت خدمات اینترنتی واریز شده است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.