داریوش دیودیده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان صادرات همچنین در سند توسعه صادرات استان که در حال تدوین نهایی است نیز لحاظ شده و قابل تحقق است.
وی برخی از طرح های مهم از جمله کارخانه سیمان مارگون با ظرفیت تولید سالانه حدود یک میلیون تن که حدود یک سال گذشته به بهره برداری رسید، کارخانه روغن گچساران ، کارخانه آجر دهدشت و برخی واحدهای تولیدی و صنعتی مهم در زمینه کشاورزی و گیاهان دارویی را از مهمترین ظرفیت های صادراتی در استان دانست.
دیودیده اظهار داشت: حتی محصولات 2پتروشیمی دهدشت و گچساران نیز در این سند توسعه صادرات نیز برای سال های 98 و 99 پیش بینی شده است.
دیودیده میزان صادرات غیرنفتی در استان را ظرف 2 سال گذشته افزون بر هشت میلیون دلار دانست و گفت: چهار میلیون دلار از این میزان از طریق گمرک استان انجام شده است.
وی مهمترین کالاهای صادراتی استان را شامل پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی ،بهداشتی، موکت و سیمان ذکر کرد.
دیودیده گفت: کشورهای هدف صادرات این محصولات شامل کشورهای آلمان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، عراق و افغانستان است.
وی افزود: افزایش هزینه های حمل و نقل کالا به کشورهای هدف، بالا بودن قیمت تمام شده محصول و نبود مشوق های لازم از مهمترین موانع فراروی صادرات استان است.
سال 1395 افزون بر 6 میلیون دلار کالا از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور صادر شد.
هم اینک 533 طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر 200 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود 18هزار نفر در این استان در حال اجراست.
خبرنگار: حمید جهان** علیزاده
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.