به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا صفایی در خطبه‌های امروز نماز جمعه گچساران اظهار کرد: در ماه های اخیر چندین زمین لرزه در استان‌های کرمانشاه، کرمان، تهران و سایر نقاط کشورمان رخ داده که این حوادث زنگ خطری برای ایمن سازی واحدهای مسکونی و افزایش آگاهی‌های عمومی در زمان وقوع زلزله برای کاهش خسارت‌ها است.
زمین لرزه ای به بزرگی 5:2 ریشتر ساعت 23:27دقیقه چهارشنبه شب تهران را لرزاند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان ماه در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه به وقوع پیوست.
بر اساس اعلام مسئولان ، این زمین لرزه 505 کشته و بیش از 12 هزار مصدوم داشته است.
وی بیان کرد: با توجه خسارت‌های جانی و مالی زلزله‌های بزرگ کرمانشاه و بم در سال‌های اخیر نباید توجه به این امر به زمانی خاص محدود شود.
زمین‌لرزه بم، زمین‌لرزه‌ای بود به شدت ۶٫۶ ریشتر که در ساعت ۵:۲۶ بامداد ۵ دی ۱۳۸۲ شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند.
طبق آمار رسمی این زمین‌لرزه بیش از 26 هزار کشته، ۳۰ هزار مجروح و بیش از صد هزار نفر بی‌خانمان به‌جای گذاشت.
صفایی اظهار داشت: بهره‌وری از تجربه‌های جهانی و کشورمان برای افزایش ایمنی در برابر بلایای طبیعی به‌ویژه زلزله باید موردتوجه بیشتری قرار گیرد.
وی با قدردانی از اجرایی شدن طرح نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان از مسئولان خواست تا تمام توان خود را برای نظارت بیشتر برای مقاوم‌سازی حین ساخت واحدهای مسکونی به‌کارگیرند.
امام‌جمعه موقت شهر دوگنبدان ابراز داشت: تاکنون بیش از یک هزار واحد مسکونی بازسازی‌شده که انتظار می‌رود مردم برای نوسازی خانه‌های فرسوده مشارکت بیشتری کنند.
صفایی در بخش دیگری از سخنانش به رحلت آیت‌الله حائری شیرازی اشاره کرد و افزود: رحلت ملکوتی این عالم ربانی ضایعه‌ای جبران ناشدنی برای جامعه ایران است.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشی از حضرت آیت‌الله حائری شیرازی گفت: ایشان نقل کرده‌اند که جهان همانند یک‌خانه است و خداوند صاحب آن، ما خیره به دیوار خانه‌ایم درحالی‌که صالحین تماشای صاحب خانه می‌کنند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.