حجت‌الاسلام محمود اندیشه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مساله باید پیگیری و مشخص شود و کارشناسان و متولیان امر در این طرح باید پاسخگوی اعتبار هزینه شده در این طرح باشند.
وی افزود: آب آشامیدنی بخش دیشموک دارای رنگ و بوی نامطبوع بوده که یک معضل اساسی برای مردم است.
امام جمعه دیشموک بیان کرد: از آنجایی استفاده از آب سالم آشامیدنی حق مردم این بخش است باید پیگیری های لازم صورت گیرد.
رئیس آب و فاضلاب شهری کهگیلویه نیز گفت: برای اجرای این طرح چندین منطقه مورد پیشنهاد بود ولی به سبب کم شدن منابع آبی و سفره های زیرزمینی دسترسی به آب امکان پذیر نشد.
داریوش فقیهی پور اظهار داشت: کارشناسی و شناسایی مناطقی که باید حفر شوند بر عهده شرکت آب منطقه ای بوده است.
وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این راستا با معارضات اجتماعی مواجه بود.
حسن امیریان بخشدار دیشموک نیز اظهار داشت: برای حفر این چاه آهکی افزون بر هشت میلیارد و 277 میلیون ریال بودجه هزینه شده است.
وی افزود: برخلاف تصور کارشناسان ومتولیان امر در این طرح از جمله یک استاد دانشگاه شیراز از استان فارس و با نظارت شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با حفر بیش از 200 متر به آب دسترسی پیدا نشد.
بخشدار دیشموک گفت: این بخش یکی از مناطق پرآب در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که رودخانه آجم، رود ریش، چیلر، لیراب، گندم کار و فارتق از مهمترین منابع آبی این منطقه هستند.
کاهش دبی و افت سطح چاه کنونی تامین آب شرب شهر دیشموک سبب بالا رفتن برخی املاح در آب چاه شده که گوارایی آن را تحت تاثیر قرار داده است.
شمار مشترکان آب آشامیدنی شهر دیشموک افزون بر 2هزار مشترک است.
بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه افزون بر 22 هزار نفر جمعیت دارد.
شهر دیشموک از شمال به شهرستان لردگان در چهارمحال و بختیاری، از غرب به ایذه و باغملک درخوزستان، از جنوب به ارتفاعات سه هزار متری کوه سیاه و بخش بهمئی گرمسیر و از شرق به بخش‌های مارگون و چاروسا و شهر دهدشت ارتباط دارد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشار دهنده: علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.